800
۰

واکنش یک کلمه‌ای ظریف به ادعای مضحک کاخ سفید

وزیر خارجه ایران به ادعای تازه کاخ سفید که گفته است "ایران پیش از انعقاد برجام هم در حال نقض آن بود!" واکنش نشان داد.
واکنش یک کلمه‌ای ظریف به ادعای مضحک کاخ سفید
به گزارش شستون؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ادعای تازه کاخ سفید که "ایران پیش از انعقاد برجام هم در حال نقض آن بود!" در یک کلمه نوشت: جدا؟!

سخنگوی کاخ سفید شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای به عبور ذخایر اورانیوم ایران از 300 کیلوگرم واکنش نشان داد و آن را از نقاط ضعف برجام نامید.
در بیانیه روز دوشنبه کاخ سفید آمده است: ایران امروز به افزایش غنی سازی اورانیوم اقدام کرد.
سخنگویی کاخ سفید مدعی شد این ایراد توافق هسته‌ای است که به ایران اجازه غنی سازی در هر سطحی را می‌دهد.
کاخ سفید که ناقض اصلی برجام وقطعنامه شورای امنیت است با تکرار ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی افزود: شکی نیست پیش ار این توافق هم ایران در این باره در حال نقض تعهدات بود.
این بیانیه ادامه می‌دهد: ما باید استانداردهای رژیم منع گسترش سلاح اتمی را بازگردانیم و به ایران اجازه غنی سازی ندهیم.
دفتر سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: آمریکا و متحدان آن هرگز به ایران اجازه نمی‌دهند سلاح اتمی داشته باشد. فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد تا رهبران آن به این اقدام پایان دهند.
ایران بیش از یک سال به طرف‌های دیگر برجام به‌ویژه طرف‌های اروپایی فرصت داد تا به این تعهدات عمل کنند و منافعی را که ذیل برجام برای ایران تعریف شده است فراهم سازند. اما پس از اینکه نشانه‌ای از تلاش جدی آنها برای عمل به تعهداتشان مشاهده نکرد، تصمیم دیگری گرفت.
شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای وعده‌هایشان، در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد کرد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 14628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *