800
۰

بدعتی به رنگ خشونت/ معتمدان و نخبگان بساط تیراندازی در جشن های ازدواج را جمع کنند/فرماندار دلگان: با مخلان آسایش مردم قاطعانه برخورد می شود

تیراندازی در جشن های ازدواج، بدعتی است که از چندین سال قبل تاکنون در جنوب غرب سیستان و بلوچستان رواج دارد.
بدعتی به رنگ خشونت/ معتمدان و نخبگان بساط تیراندازی در جشن های ازدواج را جمع کنند/فرماندار دلگان: با مخلان آسایش مردم قاطعانه برخورد می شود
به گزارش شستون؛ به نقل از صدای بلوچ، تیراندازی با سلاح گرم بدعت زشت و تقبیح شده ای است که از چندین سال قبل در مراسمات عروسی جنوب سیستان و بلوچستان مرسوم شده است.

بدعتی که نه تنها بساط آن جمع نشده است بلکه در برخی از مناطق شهرستان دلگان حادتر هم شده است به گونه ای که در اغلب این مراسمات عروسی چندین هزار فشنگ مصرف می شود.

کاظم بامری یکی از شهروندان دلگانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه تیراندازی در مراسمات عروسی از چندین سال قبل در مراسمات عروسی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان رواج دارد.

وی ادامه داد: تیراندازی ها با سلاح های غیرمجاز (نظیر کلاشنیکف،پی‌کا، سیمونوف و کلت) و عموما توسط افرادی انجام می شود که یا شرور و یا اینکه جز سارقین هستند.

این شهروند دلگانی عنوان کرد: هنگام تیراندازی ها از صدای گلوله ها نه تنها همسایگان آرامش ندارند بلکه موجب ترس و دلهره بین کودکان شده است.

وی ادامه داد: چند سال قبل، تیراندازی در یک جشن عروسی موجب بروز یک دعوای بزرگ طایفه ای و همچنین قتل یک نوجوان شد.

بامری خاطرنشان کرد: از مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم با مخلان آسایش و ارامش مردم برخورد قاطعانه ای داشته باشند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ عنوان کرد: در آینده نشستی با معتمدان و متنفذین این شهرستان در خصوص موضوع تیراندازی در جشن های عروسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: معتمدان و متنفذین منطقه با نیروی های نظامی و امنیتی شهرستان دلگان نسبت به برچیده شدن این بدعت و رسم غلط همکاری داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: در ابتدا صاحبان جشن های عروسی و بعد افرادی که در این مراسمات تیراندازی می کنند،باید پاسخگوی نهادهای انتظامی و قضایی باشند.

شجاعی خاطرنشان کرد: قطعا با مخلان و برهم زنندگان آسایش و آرامش مردم در شهرستان دلگان، به صورت قاطعانه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 14694
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *