800
۰

واکنش ترامپ به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گام دوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان مدعی شده که بهتر است ایران مراقب باشد.
واکنش ترامپ به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» در واکنش به تصمیم کشورمان مبنی بر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم می‌گوید که ایران هرگز قادر به دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود و در اظهارات درباره موضوع هسته‌ای به طور دقیق‌تری عمل کند.
 
ترامپ مدعی شده که بهتر است ایران مراقب باشد.
 
«سید عباس عراقچی»، رئیس ستاد اجرای برجام روز یکشنبه در نشستی خبری با اعلام خبر آغاز گام دوم کاهش تعهدات، خواستار اجرای خواسته‌های کشورمان براساس توافق هسته‌ای مانند بازگشت فروش نفت به قبل از خروج آمریکا از برجام شد.
 
ایران در نخستین مرحله از کاهش تعهدات برجامی خود میزان ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از ۳۰۰ کیلوگرم افزایش داد که در پی آن آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‎ای عبور حجم اورانیوم ۳.۶۷ درصد غنی شده ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم براساس توافق هسته‌ای را تایید کرد.
 
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، در صفحه توییتر خود مدعی شده که این اقدام به تحریم و انزوای بیشتر منتهی خواهد شد.
 
سید عباس عراقچی در اظهارات روز یکشنبه خود تصریح کرد: اقدامی که ایران در کاهش تعهدات خود در برجام انجام می‌دهد نقض برجام به حساب نمی‌آید چرا که از حق خودمان در برجام استفاده و درست طبق مواد ۲۶ و ۳۶ عمل می‌کنیم.
 
با این وجود «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کرده و ابراز امیدواری کرده که توافق هسته‌ای پابرجا بماند.
 
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 14724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *