800
۰
سفیر انگلیس در آمریکا:

خروج ترامپ از برجام انگیزه شخصی داشت

طبق یادداشت‌های محرمانه سفیر انگلیس در واشنگتن، ترامپ فقط با انگیزه شخصی و از سر لجاجت با رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از برجام خارج شد.
خروج ترامپ از برجام انگیزه شخصی داشت
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «میل آن ساندی» در ادامه افشاگری‌ها پیرامون محتویات یادداشت‌های محرمانه «کیم داروش» سفیر مستعفی انگلیس در واشنگتن، این بار به موضوع برجام پرداخت.
 
داروش در بخشی از این یادداشت‌ها می‌نویسد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به انگیزه‌های شخصی و از سر لجاجت با باراک اوباما زمامدار قبلی کاخ سفید، خارج شد.
 
وی این اقدام ترامپ را به مثابه خرابکاری دیپلماتیک تعبیر کرده و با اشاره به اختلاف نظر مشاوران ترامپ گفته بود کاخ سفید راهبرد مشخصی برای بعد از خروج از برجام ندارد.
 
گفتنی است تاریخ این یادداشت به سال ۲۰۱۸ میلادی و بعد از سفر بوریس جانسون وزیر خارجه وقت انگلیسی به واشنگتن باز می‌گردد.
 
هدف از این سفر که که با ناکامی مواجه شد قانع کردن ترامپ به حفظ برجام عنوان می‌شود.
 
گفتنی است افشاگری‌های «میل آن ساندی» دولت لندن را سر دوراهی دفاع از حقوق دیپلمات‌ها و حفظ رابطه راهبردی با واشنگتن قرار داده است.
 
اگرچه داروش به دلیل امتناع دولت ترامپ از ادامه همکاری با وی مجبور به استعفا شد؛ انگلیس اظهارنظر صریح و بی‌پرده وی را بخشی از وظایف دیپلماتیک سفرا تعبیر کرده اما مدعی شده که لزوماً با نظر دولت لندن منطبق نیست.
 
همزمان، هشدار پلیس انگلیس مبنی بر احتمال پیگرد قانونی میل آن ساندی در صورت ادامه افشاگری‌ها، حق مطبوعات در آزادی بیان که این روزها دولت لندن داعیه دفاع از آن را دارد؛ زیر سوال می‌برد.
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 14747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *