800
۰
مدیر شبکه برق سراوان:

لازمه رعایت الگی مصرف برق با توجه به قرار گرفتن در منطقه گرمسیری/ صرفه جویی در مصرف منجر به تداوم انرژی برق می شود

مدیر شبکه برق شهرستان سراوان گفت: با توجه به اینکه در استان گرمسیر قرار گرفته ایم و منابع تولید نیز محدود است، رعایت الگوی مصرف برق بیشتر احساس می شود.
لازمه رعایت الگی مصرف برق با توجه به قرار گرفتن در منطقه گرمسیری/ صرفه جویی در مصرف منجر به تداوم انرژی برق می شود
به گزارش شستون، صرفه جویی و درست مصرف کردن نعمت های خداوند متعال، یکی از مواردی است که در قرآن کریم و دین اسلام به آن توصیه های فراوان شده است. 
 
خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره اعراف در رابطه با اسراف کاران فرموده است: «یَا بَنِی آدَمَ خُذُواْ زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ؛ اى فرزندان آدم جامه خود را در هر نمازى برگیرید و بخورید و بیاشامید و زیاده‌‏روى نکنید که او اسرافکاران را دوست نمی‌‏دارد. 
 
از این رو رعایت الگوی مصرف و درست مصرف کردن از نعمات الهی برای انسان ها به ویژه مؤمنان واجب می شود چرا که صرفه جویی به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه معنی آن درست مصرف کردن است. 
 
از سوی دیگر از آنجایی که صرفه جویی در مصرف برق ضروری و حیاطی است، با درست مصرف کردن این انرژی می توان گام مثبتی در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی و کاهش محدودیت های شبکه ای برق برداشت. 
 
محمد رفیع شجاعی در گفت و گو با شستون بیان کرد: در فصل تابستان با توجه به گرم شدن هوا، پیک بار مصرف برق نیز افزایش می یابد که افزایش پیک بار ممکن است محدودیت هایی در حوزه تولید و انتقال شبکه به وجود آورد.
وی افزود: با توجه به اینکه در استان گرمسیر قرار گرفته ایم و منابع تولید نیز محدود است، رعایت الگوی مصرف برق بیشتر احساس می شود.
 
مدیر شبکه برق شهرستان سراوان با اشاره به اینکه میزان مصرف برق شهرستان و استان به صورت روزانه و مرتب رصد می شود و به عنوان شاخص های عملکرد استان ها مد نظر قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: کاهش هر یک درجه سیستم های سرمایشی تأثیر به سزایی بر روی کاهش مصرف برق دارد.
 
شجاعی ادامه داد: شرایط کنونی جوی در شهرستان، مردم، دستگاه های اجرایی و ارگان های نظامی را ملزم می دارد تا رعایت الگوی مصرف برق را مد نظر قرار دهد. 
 
وی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف برق کاهش هزینه برق مصرفی، کمک به تداوم انرژی برق، نداشتن خاموشی، عدم  وجود محدودیت های شبکه ای را به دنبال خواهد داشت.
 
مدیر شبکه برق شهرستان سراوان اذعان کرد: از مردم سراوان انتظار می رود همانگونه که تا کنون همکاری لازم را در صرفه جویی انرژی برق داشته اند، در ادامه نیز داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 14766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *