800
۰

علائمی که فرازمینی‌ها را به سمت کره زمین جذب می‌کند

آلودگی نوری و ارسال امواج رادیویی به فضا سبب جلب توجه فرازمینی‌ها و افزایش خطر کشف کره زمین به وسیله آنها شده است.
علائمی که فرازمینی‌ها را به سمت کره زمین جذب می‌کند
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از قرن نوزدهم و همزمان با اختراع برق و تولید لامپ، شب‌های زمین روشن شد و میلیارد‌ها چراغ شب‌ها گوشه و کنار دنیا را روشن می‌شوند.
 
آلودگی نوری طی سال‌های اخیر در دنیا سبب بی خوابی و بدخوابی انسان‌ها و حتی حیوان‌ها و ابتلای آنها به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان شده است.
 
به گفته دانشمندان افزون بر آلودگی نوری و افزایش ابتلای انسان‌ها به انواع بیماری‌های جسمی و روانی، کره زمین هم درخشان شده است.
 

درخشان شدن کره زمین می‌تواند سبب جلب توجه حیات فرازمینی درصورت وجود شود؛ کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به گستردگی فضا، این امکان وجود دارد  که در بخش‌هایی از فضا حیات فرازمینی به شکل گونه‌های باکتریایی وجود داشته باشد.
 
حیات به شکل هوشمند تاکنون در فضا پیدا نشده است، اما کارشناسان احتمال می‌دهند در آینده گونه‌هایی از اشکال حیات در فضا یافت شود.
 

تاکنون برخی از دانشمندان با ارسال دیسک طلایی یا امواج رادیویی وجود حیات در سیاره زمین و مختصات سیاره آبی را به فضا ارسال کرده اند.
 
اولین بار درسال ۱۹۷۴، فرانک دریک، ستاره شناس و محقق امواج رادیویی، با استفاده از قدرتمند‌ترین فرستنده رادیویی موجود درکشور پورتوریکو، به فضا پیامی  ارسال کرد تا مختصات کره زمین را اعلام کند.
 

به گفته دانشمندان این پیام رادیویی اکنون بیش از ۴۵ سال نوری از کره زمین دور شده و از کنار بسیاری از ستاره‌ها و سیاره‌ها عبور کرده است.
 
با وجود ساخت انواع تلسکوپ‌های زمینی و فضایی بسیار پیشرفته و رصد هرلحظه بخش‌هایی از فضا، هنوز هیچ پیامی از سوی حیات فرازمینی هوشمند که به اختصار SETI نامیده می‌شوند، دریافت نشده است.
 
بنا بر برخی فرضیه‌های مطرح شده به وسیله دانشمندان، هوشمندان فرازمینی از برقراری ارتباط با گونه‌های دیگر واهمه دارند و به نوعی خود را پنهان کرده اند.
 

به گفته دانشمندان امواج رادیویی در فضا منتشر می‌شوند و همچنان به مسیرخود ادامه می‌دهند و وارد فضا‌های عمیق می‌شوند به همین دلیل این امکان وجود دارد که در آینده پیام‌های رادیویی ارسالی از سوی زمینی‌ها به وسیله هوشمندان فرازمینی دریافت شود.
 
محققان اعلام کرده اند استفاده از نور لامپ‌ها به ویژه لامپ‌های LED سبب شده است تا کره زمین بیش‌تر از هر زمانی روشن شود و به این ترتیب امکان مشاهده آن به وسیله فرازمینی‌ها وجود دارد.
 

به گفته محققان اگر هوشمندان فرازمینی این ایده را دارند که درجایی مخفی بمانند و محل زندگی خود را از انسان‌ها پنهان کنند ارسال پیام‌های رادیویی به فضا و روشن کردن زمین با استفاده از نور‌های مصنوعی پرقدرت می‌تواند خطری جدی برای انسان‌ها باشد.
 
منبع: theconversation
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 14884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *