وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»

5 شهريور 1398 ساعت 10:48

مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون دقایقی پیش در خانه هنرمندان آغاز شد.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون دقایقی پیش با حضور جمعی از هنرمندان  در خانه هنرمندان آغاز شد.
اصغر همت در این مراسم گفت : امروز برای بدرقه یکی دیگر از سر سلسله های دنیای هنر به ویژه تئاتر و بعد سینما و تلویزیون اینجا جمع شدیم.
وی افزود:او مردی خوش تیپ و خوش اخلاق بود انرژی او واقعا مثال زدنی بود .او  با روی باز دعوت ها را می پذیرفت، احترام می گذاشت و در مراسم ها شرکت می کرد.
وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»
همت بیان کرد:اهل نخوت نبود و می توانیم او را یک الگو قرار بدهیم .
وی گفت : اسدزاده با کتاب انس داشت و گنجینه کتاب هایش به خانه تئاتر اهدا شد .
 همت ادامه داد: اسدزاده موسیقی را دنبال می کرد و عاشق موسیقی اصیل ایران بود که این باعث حضور سالار عقیلی در این جمع شده است سالاری که یکی از سالارهای موسیقی اصیل ایران است .
سالار عقیلی گفت : به نوبه خودم به خانواده ایشان به خصوص حوزه بازیگری تسلیت عرض می کنم .عقیلی در ادامه چند بیت به صورت آواز با همراهی ساز نی خواند .
وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»
علی دهکردی نماینده انجمن بازیگری خانه سینما گفت : وقتی یکی از بزرگان خاندان فوت می کند روی اعلامیه او بزرگ خاندان حک می کنند ما هم بزرگ خاندانمان را از دست دادیم رفتن او رفتن یک گنجینه و ارزش های بسیار زیاد است، یکی از تاثیرگدارترین آدم ها در حوزه تئاتر بود.
وی با بیان اینکه او گنجینه فرهنگی ،سیاسی، اجتماعی بود هنرمندی نمونه و الگو را از دست دادیم، گفت:اخلاق بی نظیر، روی گشاده و خندان و متواضعی داشت. او فروتن و صبور و شکیبا بود و با تمام ناملایماتی که جامعه در حق هنرمندان پیشکسوت اعمال کرده اما هیچ وقت گلایه ای نداشت.
دهکردی گفت:شکیل پوشی او باید الگویی برای بقیه هنرمندان باشد تا  فکر  نکنند که هر پوششی مناسب هنرمند است.
 ایرج راد گفت: تاریخ شفاهی بخشی از هنر این مملکت را از دست دادیم کسی که هشتاد سال عمر خودش را در عرصه هنر و نمایش گذراند و فرازو فرودهایی را پشت سر گذاشت .
راد ادامه داد:او زمانی که تئاتر، کمپانی بود و کاملا حرفه ای و درست پیش می رفت و در جامعه جایگاه و ارزش ویژه ای داشت تا زمانی که تئاتر حتی جایگاه خوبی نداشت، فعالیت کرد و با بزرگان فراوانی کار کرد و خاطرات فراوانی داشت .
وی بیان کرد: اسدزاده از هنرمندانی بود که در تمام دوران فعالیتش با افتخار و حرفه ای و درست پیش رفت.هرگز نشنیدم که از یک هنرمند با خصلت بد از او یاد کند.
راد گفت: هنرمندانی مثل او بی بازگشت هستند و جایگزین کردنشان سخت خواهد بود از این رو امیدوارم الگویی برای هنرمندان جوان ما باشند .او در زمینه اهدای کتاب و آثار با ارزش به خانه تئاتر ارزش والایی دارد. خانه تئاتر ارزش آن ها را در نگهداری  می داند و آثار منتشر نشده را منتشر خواهد کرد .
مراسم ختم این بازیگر پیشکسوت پنج شنبه هفتم شهریور ساعت ۱۱  در مسجد نور برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین دعایی در پایان نماز را بر پیکر بازیگر پیشکسون تئاتر و سینما و تلویزیون خواند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 15188

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/15188/وداع-هنرمندان-بازیگر-خانه-سبز

شستون
  https://shastoon.ir