800
۰
گزارشی از مطالبه کشاورزان سیل زده دلگانی؛

خسارت محصولات کشاورزی پرداخت می شود

خسارت محصولات کشاورزی ناشی از سیل در شهرستان دلگان پرداخت می شود.
خسارت محصولات کشاورزی پرداخت می شود
به گزارش شستون؛ به نقل از صدای بلوچ، باران موسمی، تندباد و طوفان های مرداد ماه امسال و دمای بالای هوا قبل از آن در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان سبب ریزش محصول خرمای آماده برداشت در برخی مناطق شهرستان دلگان شد.

عبدالهی از کشاورزان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ریزش محصول خرما سبب خسارت به کشاورزان شده، چرا که حاصل زحمات یک ساله آنها با طوفان و بارش های موسمی یک شبه از بین رفت.

وی عنوان کرد: کارشناسان بیمه کشاورزی و همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی جهت برآورد خسارت به منطقه اعزام شدند و وعده دادند محصولاتی که بیمه بوده اند خسارت آنها پرداخت می شود.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از کشاورزان محصولات خرمای خود را بیمه نکرده اند؟، گفت: با توجه به بدقولی صندوق بیمه کشاورزی، بسیاری از کشاورزان این منطقه محروم از بیمه کردن درختان خرمای خود صرف نظر کرده اند.

غلامرضا سجادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پس از طوفان و باران های موسمی ماه گذشته در جنوب استان، کارشناسان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی جهت برآرود خسارت به روستاها اعزام شدند.

این مسئول گفت: پس از تامین اعتبار بیمه محصولات کشاورزی که در شهرستان دلگان خسارت دیده اند، به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط، کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت، بیمه محصولات آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 15209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *