800
۰

به وزن رسانی لارو ماهیان گرمابی با هدف توانمندی سازی جوامع روستایی/ برداشت 300 تن ماهی در سراوان پیش بینی می شود

رهاسازی بچه ماهی در آب‌بند نرگسی سراوان به نمایندگی از ۳۲ باب استخر و ۲۰۰ هکتار منبع آبی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام شد.
به وزن رسانی لارو ماهیان گرمابی با هدف  توانمندی سازی جوامع روستایی/ برداشت 300 تن ماهی در سراوان پیش بینی می شود
به گزارش شستون؛ عیسی میرانی‌شاهرودی روز پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت  در محل آب‌بند نرگسی سراوان برگزار شد، بیان کرد: فعالیت‌های آبزی پروری و شیلاتی در شکوفایی و توسعه منطقه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در جوامع روستایی نقش بسزایی دارد.
 
وی گفت: با توجه به بارندگی‌ های مناسب و آبگیری مجدد منابع آبی شهرستان و فراهم شدن شرایط زیست محیطی برای فعالیت‌های آبزی پروری مجموعا ۲۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در ۲۵ منبع به مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار رهاسازی شد که موجب برخورداری بیش از ۳۰۰ خانوار می‌شود.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) افزود: همچنین با هدف توسعه فعالیت‌ های شیلاتی و توانمندی جوامع روستایی منطقه پروژه به وزن رسانی لارو ماهیان گرمابی در شهرستان در سال جاری آغاز که مجموعا بیش از یک میلیون لارو در ۲ باب استخر خاکی رهاسازی شد و پس از سه ماه  ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی برداشت و توسط بخش دولتی خریداری و بصورت رایگان در سطح استخرهای پرورشی سراوان و همچنین سیب‌ و سوران رهاسازی شد.
 
وی با اشاره به استقبال مردم از فعالیت‌های شیلاتی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموع ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان سراوان بیش از ۳۰۰ تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شود.
 
عبدالصمد دهقان رئیس اداره شیلات سراوان نیز به بیان استعدادهای شیلاتی این شهرستان و معضلات پروژه به وزن‌رسانی اشاره کرد و خواستار مساعدت مسئولان مربوطه شد.
 
علیرضا شهرکی فرماندار سراوان در این مراسم بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی‌پروری منطقه برای ایجاد اشتغال پایدار تاکید و حمایت مجموعه دولت از فعالیت‌های شیلاتی را بیان کرد. 
 
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 15239
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *