800
۰

محمدی: هر کسی شهامت کاری که یزدانی کرد را ندارد/ رضا پهلوانی را معنا کرد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، گفت: تصمیم رضا یزدانی برای کناره‌گیری از مسابقات جهانی حرکت جوانمردانه‌ای بود که هر کسی شهامت انجام آن را ندارد.
محمدی: هر کسی شهامت کاری که یزدانی کرد را ندارد/ رضا پهلوانی را معنا کرد
به گزارش شستون؛ http://shastoon.irغلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره کناره‌گیری رضا یزدانی از حضور در مسابقات جهانی کشتی آزاد، گفت: رضا با این کارش پهلوانی را معنا کرد و بزرگی خودش را نشان داد. تصمیم رضا حرکت جوانمردانه‌ای بود که هر کسی شهامت انجام آن را ندارد. 
وی ادامه داد: این حرکت باید در تمام رشته‌های ورزشی الگو قرار گیرد. شأن و منزلت رضا یزدانی به عنوان یکی از سرمایه‌های ورزش ما باید حفظ شود. کادر فنی در کنار او است و کمک می‌کند تا هر زمانی که بخواهد ادامه دهد در کنارش باشد.
* از 8 - 9 ماه پیش فکر چنین روزهایی بودیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: یزدانی در چند ماه گذشته تمام تلاشش را کرد، او با کادر فنی هماهنگ بود، اما اوج بدشانسی‌هایش آسیب‌دیدگی‌های متعددی بود که فشار زیادی به او وارد کرد. یزدانی با وجود دوری 2 ساله از کشتی، در این ماه‌ها فشار زیادی را تحمل کرد و تمام سعی و تلاشش حضوری موفق در مسابقات جهانی بود، اما این آسیب‌دیدگی‌ها اجازه نداد و در نهایت خودش این تصمیم را گرفت. کادر فنی هم با تمام وجود از او حمایت خواهد کرد. 
محمدی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در این ماه‌ها بیشترین تمرکز روی یزدانی به عنوان نفر اول وزن 97 کیلوگرم بوده است و برنامه‌ کادرفنی برای جایگزین او در مسابقات جهانی چیست، گفت: حتماً برنامه داریم، در تمام اوزان نفرات دوم و سوم در اردوها حضور داشتند و آنها را رها نکرده بودیم. 5 - 6 نفر را در این وزن به مسابقات متعدد اعزام کردیم و از 8 - 9 ماه پیش به فکر چنین روزهایی بودیم. به هر حال اتفاقات غیرقابلپیش‌بینی اجتناب‌ناپذیر هستند و باید در رشته پرخطری مانند کشتی همواره آماده رویارویی با چنین اتفاقاتی باشیم.
* شرایط پرویز سخت و نگران‌کننده است
وی افزود: شعبانی و فروتن را در میادین و مسابقات مختلف محک زدیم حالا هم هر دو در اردو حضور دارند و تمرینات را به خوبی پیگیری کردند، امروز یا فردا فهرست نهایی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی را اعلام خواهیم کرد. 
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره شرایط پرویز هادی و اینکه آیا آسیب‌دیدگی‌اش جدی و نگران‌کننده است یا خیر، گفت: شرایط پرویز واقعاً سخت و نگران‌کننده است، مهمتر از هر چیزی برای ما و کادر فنی سلامتی بچه‌ها است تا با شرایط ایده‌آل در مسابقات حضور پیدا کنند. سلامتی رضا یزدانی هم برای ما اهمیت بالایی داشت چون دوست داشتیم یزدانی سالم را در اردوها داشته باشیم. در مورد هادی این نگرانی را داریم و واقعاً جدی است اما امروز یا فردا تصمیم نهایی را در این خصوص نیز خواهیم گرفت.
به گزارش فارس، رقابت های جهانی کشتی و گزینشی المپیک روزهای 23 تا 31 شهریورماه در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود و 108 کشتی گیر (آزاد، فرنگی و زنان) در 6 وزن المپیکی، سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را بدست می‌آورند.
انتهای پیام/س
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 15262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *