800
۰

بندر شهید بهشتی لنگرگاه بخش خصوصی داخلی شد/29 شرکت جدید متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تقاضای 29 شرکت برای سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در 6 ماه اول امسال خبر داد.
بندر شهید بهشتی لنگرگاه بخش خصوصی داخلی شد/29 شرکت جدید متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار
به گزارش شستون؛ بهروز آقایی در گفت وگو با عصرهامون، با اعلام این خبر اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی گفت: این بندر به عنوان دروازه تجارت به کشورهای عضو IORA، CIS، افغانستان و آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای منطقه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می دهد که سرمایه گذاران ایران و دیگر کشورها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه گذاری توجه دارند.

آقایی اضافه کرد: ارائه 29 درخواست سرمایه گذاری از ابتدای امسال و بازدید بیش از 36 هیات داخلی و خارجی از بندر شهید بهشتی چابهار نمونه بارزی از نگاه ویژه مقام ها و سرمایه گذاران ملی و فراملی به این بندر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 97 نیز 150 هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدید کردند و در نهایت 65 درخواست سرمایه گذاری ارائه و 17 مورد نهایی و منجر به قرارداد شد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 15566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *