800
۰

غربالگری رایگان کودکان ناشنوا و کم شنوا در سراوان/ 95 نفر ویزیت شدند

رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان گفت: غربالگری شنواسنجی کودکان ناشنوا و کم شنوا برای اولین بار به صورت رایگان در شهرستان سراوان انجام شد.
غربالگری رایگان کودکان ناشنوا و کم شنوا در سراوان/ 95 نفر ویزیت شدند
محمد قره بیگلو رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان سراوان غربالگری شنوایی سنجی کودکان زیر پنج سال به صورت رایگان در شهرستان سراوان در حال انجام است که اگر از لحاظ پزشکی واجد شرایط باشند جراحی کاشت حلزون شنوایی در زاهدان انجام خواهد شد.

 وی افزود: این برنامه از ساعت 9 صبح امروز سه شنبه 9 مهرماه در بیمارستان رازی آغاز و تا این لحظه 95 نفر جهت ویزیت  ثبت نام کرده اند و اگر این تعداد افزایش یابد ویزیت انجام خواهد شد.

 رئیس بیمارستان رازی شهرستان سراوان ادامه داد: غربالگری توسط قنبر پور متخصص گوش، حلق و بینی و فوق تخصص جراحی گوش و کاشت حلزون انجام می شود.

قره بیگلو خاطر نشان کرد: با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و معاون درمان دانشگاه، برای اولین بار مرکز کاشت حلزون شنوایی در زاهدان تأسیس و راه اندازی شد که این اقدام هزینه درمان  و مسافت برای درمان را برای هم استانی ها کاهش داده است.

قنبر پور  متخصص گوش، حلق و بینی و فوق تخصص جراحی گوش و کاشت حلزون نیز در حاشیه برنامه غربالگری کودکان کم شنوا و ناشنوا به خبرنگار شستون گفت: این برنامه با هدف غربالگری مناسب و آمادگی بیماران برای دریافت سمک و کاشت حلزون به مرحله اجرا در آمده است.

 وی با بیان اینکه  وزات بهداشت و درمان مجوز کاشت حلزون در فاز اول را به زاهدان داده است، افزود: تا کنون شهرستان های ایرانهشر، خاش و سراوان مورد غربالگری قرار گرفته اند و در ادامه، این طرح در زابل و چابهار نیز انجام می شود.

  متخصص گوش، حلق و بینی و فوق تخصص جراحی گوش و کاشت حلزون در ادامه بیان کرد: کودکانی که نیاز به سمعک داشته باشند از طریق بهزیستی اقدامات لازم انجام خواهد شد و برای کودکان زیر سه سال که نیازمند کاشت حلزون شنوایی هستند، به صورت رایگان حلزون شنوایی کشت می شود.

 انتهای پیام/
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 15719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *