800
۰

بی توجهی مسئولان به تکدی گری کودکان پاکستانی در چابهار/خطرات اجتماعی در کمین کودکان خردسال خیابانی

کودکان اتباع بیگانه در حالی در شهر چابهار مشغول تکدی گری روزمره در تقاطع های اصلی خیابان ها می باشند که با بی توجهی مسولان خطرات اجتماعی غیرقابل جبرانی گریبانگیر جامعه خواهد شد.
بی توجهی مسئولان به تکدی گری کودکان پاکستانی در چابهار/خطرات اجتماعی در کمین کودکان خردسال خیابانی
به گزارش شستون؛ به نقل از چهاربهاران وقتی گردشگران شهرستانی برای اولین بار به چابهار سفر می کنند این پدیده برایشان ابهام آور است که چرا این شهرستان با ظرفیت های غنی گردشگری در حالتی قرار دارد که کودکان در تقاطع برخی خیابانها مجبور به تکدی گری هستند.

مطمئنا بسیاری از گردشگران به این مهم توجه نمی کنند که این کودکان تبعه بیگانه می باشند و از طرفی علاوه بر تاثیر منفی این معضل در صنعت گردشگری از آن طرف بسیاری از تهدیدات اجتماعی برای متکدیان کودک و اجتماع پدید می آید.

رئیس ثبت احوال شهرستان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: هیچ مشکلی برای صدور شناسنامه اتباع ایرانی وجود ندارد اگر هویت‌شان احراز شود خیلی‌ها هستند که در سنین بالایی قرار داشته و شناسنامه نگرفته‌اند همچنین اتباع بیگانه قوانین خاص خود را در این خصوص دارند که با مراجعه به قوانین یا ثبت احوال می توانند از آن آگاه شوند.

عیسی مرادقلی در خصوص فاقدین شناسنامه افزود: برای بالای 18 سال قانونی داریم و آن این است که فرد باید به مراجع انتظامی مراجعه کند و بعد از اینکه آنها هویتش را احراز کردند، شورای تأمین مجوز صدور شناسنامه را صادر می‌کند.

مسلما اکثر افرادی که در خیابان تکدی گری می کنند بنا به دلایلی شامل تبعه بیگانه یا اقدام نکردن والدینشان در گذشته فاقد شناسنامه بوده و از خدمات دولتی بی بهره اند بدین منظور مجبور به تکدی گری شده اند.

رئيس بهزيستي شهرستان چابهار با اشاره به وجود تكدي گران خارجي در چابهار به خبرنگار ما گفت: نيروي انتظامي شهرستان چابهار به عنوان متولي جمع آوري اتباع بيگانه بايد با دستگيري اين افراد زمينۀ خروج شان را از كشور مهيا كند.

حسن تاوانه در خصوص برخورد با متكديان و جمع‌ آوري آنها را مرتبط با شهرداري عنوان كرد به خبرنگار ما گفت: طبق بخشنامه اي كه ازسوي وزارت كشور اعلام شده، موضوع جمع آوري متكديان به شهرداري ها واگذار شده است.

وي ضمن اشاره به اينكه هيچ آماري در خصوص افزايش يا كاهش متكديان در دسترس بهزيستي نيست، تأكيد كرد: بايد متكديان در مراكز تعيين شده جمع آوري و ساماندهي شوند و حتي آن تعداد از متكديان كه به اشتغال نياز دارند ازطريق مراكز كاريابي و فني حرفه اي به آن ها آموزش‌ داده شود تا بتوانند مخارج خود را از طريق كاركردن بدست بياورند.

اینکه مسئولان جامعه هر کدام حل کردن مشکلات را به گردن دیگری بیندازند و کسی پیگیر تعیین تکلیف این قشر محروم نباشد مطمئنا علاوه بر افزایش مشکلات اجتماعی؛ تبعات اخروی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 15855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *