800
۰
معاون کمیته امداد استان اعلام کرد:

اجرای 2700 فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 700 فرصت شغلی از محل منابع مختلف اعتباری برای مددجویان تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا شده است.
اجرای 2700 فرصت شغلی برای مددجویان سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ رمضان پودینه در گفت وگو با عصرهامون، گفت: کمیته امداد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، حمایت، معیشت، درمان، مسکن و مشارکت های مردمی در حال فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت است.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم و اساسی کمیته امداد امام (ره) که در چند سال اخیر بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در دولت و مجلس قرار گرفته موضوع اشتغال و خودکفایی مددجویان در جهت افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند و مناعت طبع خانواده ها و تبدیل نیروی مصروف کننده به تولید کننده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال جاری که مزین به شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بوده، اعتبارات بسیار خوبی در سرفصل اعتباری پیش بینی شده به طوری که از محل بند ب تبصر 16،  161 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی، 128 میلیارد تومان ابلاغ و در این رابطه 3 هزار و 633 نفر با اعتبار 128 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که بعضا به دلیل مشکلات ضمانت تا الان هزار و 445 نفر موفق به دریافت وام شدند.

پودینه یادآور شد:  شیوه های اشتغال در 3 روش مختلف از جمله منابع اعتباری بند ب تبصره 16، اعتبارات روستایی صندوق توسعه ملی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و اعتبارات دولتی انجام می شود.

وی اعلام کرد: هر کارفرمایی از مددجو و فرزند به عنوان نیروی کار استفاده کند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان وام قرض پردخت شده و تا سقف 500 میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی امکان پرداخت وجود دارد و تا سقف 2 میلیارد تومان برای 40 نفر مشروط آنکه افراد مشغول کار شده و حداقل حقوق و دستمزد به آنها پرداخت شود.

وی افزود: کارفرمایانی که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند تا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: 33 راهبر شغلی تاکنون شناسایی شده که اکثر زنان سرپرست خانوار بوده که کار سوزن دوزی از گذشته حرفه آنها بوده و انجام می دادند.

پودینه خاطرنشان کرد: 14 راهبر شغلی در زمینه صنایع دستی شناسایی و تفاهم تنظیم قرارداد با مددجو جهت ایجاد اشتغال منعقد شده است.

وی در پایان اذعان کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 700 فرصت شغلی از محل منابع اعتباری بند ب تبصره 16، اعتبارات روستایی صندوق توسعه ملی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای مددجویان تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا شده و کمترین میزان انحراف طرح های اشتغال به دنبال اجرای فرآیندهای اشتغال و نظارت این نهاد صورت گرفته است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 16299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *