800
۰
علیرغم ممنوعیت و صدور قضایی صورت می گیرد؛

در باز اتوبوس های بین شهری به روی مسافران در منطقه ممنوعه

ایوب کرد با اشاره به وجود معضل سوار و پیاده کردن مسافر خارج از پایانه مسافربری گفت: به لحاظ صیانت از حقوق عامه و با اخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، کارت هوشمند ناوگان مذکور را غیر فعال می کنیم.
در باز اتوبوس های بین شهری به روی مسافران در منطقه ممنوعه
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ پس از انتشار گزارش مبنی برحکایت کاسبان صدا در زاهدان، شماری از شهروندان از وجود معضلی دیگر در ترمینال مسافربری خبر داده و خواستار رسیدگی به آن شدند.

به گفته آنان؛سوار و پیاده کردن مسافر خارج از پایانه مسافربری موضوعی است که بارها توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در مسیرهای مواصلاتی استان رخ داده و از آنجایی که یکی از مدارک بسیار مهم واساسی درحمل ونقل برون شهری صورت وضعیت مسافرین است این اقدام توسط برخی از رانندگان به راحتی نادیده گرفته می شود.

سوار و پیاده کردن مسافرین بدون بلیط درخارج از پایانه مسافربری در حالی غیرقانونی است که اگر اتفاقی برای آنان رخ دهد ازهیچ گونه حق قانونی برخوردار نخواهند شد .

با این تفاسیر علیرغم ممنوعیت پیاده کردن مسافر در خارج از پایانه مسافری بری، این مورد روزانه اتفاق می افتد که برخی اتوبوس ها با توقف در حاشیه‌ راه ها مسافران را پیاده و یا مسافر جدید جایگزین می کنند تا سودی عایدشان شود.

قانونی که رانندگان خود را ملزم به رعایت آن نمی دانند
در پی تماسی که خبرنگار ما با ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان داشت،وی در این خصوص گفت: سوار و پیاده کردن مسافر در خارج پایانه های مسافربری یکی از معضلاتی بوده که در اکثر استانها با آن مواجه هستیم.

وی افزود: به رغم تذکرات داده شده به مالکین، رانندگان و شرکت های مسافربری مبنی بر عدم سوار و پیاده کردن مسافر خارج از پایانه مسافربری متاسفانه این معضل ادامه دارد.

کرد بیان کرد: در مانورهایی که به صورت مستمر توسط همکاران این اداره کل انجام می شود، رانندگان و ناوگان متخلف شناسایی شده و بر این اساس این اداره کل به لحاظ صیانت از حقوق عامه و با اخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، کارت هوشمند ناوگان مذکور را در سیستم جامع کارت هوشمند غیر فعال می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: همچنین در جلسات مربوطه از پلیس راهور خواسته شده تا نسبت به اعمال قانون ناوگان مذکور اقدام کند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 16318
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *