800
۰

جریان‌سازی دروغین دوباره رسانه‌های سعودی علیه ایران / نوبت به سردار سلیمانی رسید! + عکس

جریان‌سازی در رسانه‌ای ضد انقلاب، این بار سردار سلیمانی را هدف قرار دادند.
جریان‌سازی دروغین دوباره رسانه‌های سعودی علیه ایران / نوبت به سردار سلیمانی رسید! + عکس
به گزارش شستون؛ دقیقاً یک روز پس از سامان گرفتن اوضاع سیاسی در لبنان در سایه معرفی نخست وزیر جدید در این کشور و استقبال گروه‌های سیاسی از وی و شکست سنگین عربستان در این کشور رسانه های سعودی در اقدامی هماهنگ امروز حملات جدیدی را علیه فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و البته در عراق تدارک دیدند و طی تبلیغاتی پر حجم و در قالب خبری ساختگی کوشیدند تا ایشان و جمهوری اسلامی راهمزمان مقابل مقتدی صدر، مرجعیت، رئیس جمهور و رئیس مجلس عراق قرار دهند.
این درحالی است که مدتی است عراق روی آرامش بخود گرفته و برغم تلاش‌های چند ماهه محور غربی، عبری و عربی مقدمات معرفی رئیس دولت جدید، تصویب قانون انتخابات جدید و برگزاری آن در حال انجام است و ملت عراق امیدوارانه چشم براه تحقق پروژه اصلاحات اقتصادی و مبارزه بافساد از این مسیر قانونی هستند.
رسانه های سعودی امروز در قالب خبری هدفمند و در سایه تلاش جهت انتقام گیری از جمهوری اسلامی ایران، ادعا کردند فرمانده سپاه قدس ایران رهبر جریان صدر را تهدید به اخراج از ایران کرده و به او هشدار داده که جانش در عراق در امان نخواهد ماند و بالاخره به ابومهدی مهندس گفته است مقتدی صدر بی طرف خواهد ماند.
جریا سازی دروغین دوباره رسانه‌های سعودی علیه ایران / نوبت به سردار سلیمانی رسید! + عکس
تأملی در این دروغ رسانه ای نشان می‌دهد رسانه های سعودی با توجه به اهمیت صدر در عرصه سیاسی عراق از یکسو و حجم وسیع طرفداران او از دیگر سو و بالاخره رفت و آمدهای وی به ایران که بمنظور حضور در جلسات درس و در قم صورت می‌پذیر می‌کوشند تا از یکسو ارتباطات حسنه جریان صدری با ایران را تخریب کنند، از دیگر سو طرفداران پرشمار صدر را علیه جمهوری اسلامی ایران به واکنش و عکس العمل وادار کنند و بالاخره با نام بردن از «ابومهدی مهندس» در این میان ادعای چندی پیش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایشان از نفوذی‌های ایران در عراق است، بشکلی همزمان هم چهره صدر و هم چهره این فرمانده بزرگ در مبارزات مختلف ضد اشغال و ضد داعش را نزد ملت عراق مخدوش کنند.
این در حالی است که هر دو چهره در تاریخ عراق به عنوان چهره هایی ضد آمریکایی و ضداشغالگری شهره و معروفند. فراموش نکنیم دوسال پیش و در جریان سفر «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان به سعودی، این کشور نخست وزیر قانونی لبنان را حصر کرد و از بازگشتش به لبنان ممانعت کرد و خواستار اعمال فرامین سعودی در لبنان شد مع الوصف بنظر می‌رسد در هدفی ثانویه رسانه‌های سعودی با طرح اتهام تهدید صدر توسط فرمانده نیروی قدس نیم نگاهی نیز به جبران آن ماجرا درافکار عمومی داشته اند.
در کنار اتهام مذکور رسانه های سعودی امروز همچنین در قالب خبر مذکور کوشیدند تا روابط ایران با ارکان قدرت در عراق یعنی روسای دو قوه مجریه و مقننه را نیز همزمان با صدر تخریب کنند از این رو در خبرمذکور آورده‌اند: ایران همچنین برهم صالح و حلبوسی را تهدید کرده اند. اگرچه در این خبر به جنس تهدید ادعایی هیچ اشاره ای نمی‌شود اما در ادامه خبر با اشاره به خطبه مرجعیت درخصوص ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام بمنظور خروج از بحران چنین وانمود می‌شود که ایران برخلاف نظر روسای قوا و مرجعیت عراق با برگزاری انتخابات در عراق مخالف است و در این راه سنگ اندازی می‌کند اگر چه محورهای القایی مذکور بقدری عاری از منطق است که نیازی به هیچ توضیح و تفسیری ندارد اما توجه به این نکته ضروری است که تجربه رسانه های وابسته به آل‌سعود نشان داده است این رسانه ها در برخورد با مسائل یا خود را محکوم به سانسور و سکوت می‌بینند چنانکه در برخورد با اهانت‌های مکرر ترامپ به ملک سلمان یا ماجرای حملات یمنی‌ها به آرامکو و... این شیوه را در پیش گرفتند.
یا به دروغ پردازی، جعل و اغراق و غلو روی میاورند چنانکه در تحولات اخیر عراق و ایران و با ادعای اعزام نیروهای حشدالشعبی به ایران و نیروهای ایرانی به عراق برای سرکوب معترضین و ... به آن توسل جستند. غافل از آنکه بقول اعراب: حلب الکذب قصیر. و بقول ایرانی‌ها: دروغگو را باید تا درب منزلش رفت و این اصلا زحمتی ندارد.
منبع: العالم
انتهای پیام/
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 16511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *