خودروی کاملاً ساخت ترکیه وارد بازار شد

7 دی 1398 ساعت 11:36

ترکیه از اولین خودروی کاملاً ساخت داخل خود رونمایی کرد تا قدرت اقتصادی روز افزون این کشور را نشان دهد.


به گزارش شستون، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، ترکیه در روز جمعه از اولین خودروی کاملاً ساخت داخل خود رونمایی کرد. ترکیه هدف از این پروژه 3.7 میلیارد دلاری را تولید سالانه 175000 دستگاه از این خودروی برقی طی 13 سال آینده اعلام کرد.
این پروژه یکی از اهداف بلندمدت رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و حزب حاکم او بوده است تا قدرت اقتصادی روز افزون این کشور را نشان دهد.
 اردوغان طی سخنرانی در مراسم رونمایی از این خودرو گفت ترکیه نه تنها قصد دارد این خودرو را در بازار داخل بفروشد بلکه می‌خواهد آن را تبدیل به یک برند جهانی کند و از اروپا آغاز خواهد کرد.
 وی با اشاره به طرح های شکست خورده گذشته برای ساخت یک خودروی کاملا داخلی گفت:« ما همه شاهد آن هستیم که رویای 60 ساله ترکیه به واقعیت تبدیل شده است. وقتی این خودرو را در جاده های سراسر جهان ببینیم، به هدف خود رسیده ایم».
 پس از این سخنرانی، یک مدل اس یو وی قرمز از این خودرو و یک سدان خاکستری دیگر روی صحنه آورده شد که نام TOGG،  کنسرسیوم سازنده آن را نشان می دادند.
 اردوغان گفت زیرساخت های شارژ خودروهای برقی تا 2020 در سراسر دنیا در دسترس خواهد بود.
 ترکیه در حال حاضر یک سازنده بزرگ خودروهایی است که توسط شرکت هایی مثل فورد، فیات کرایسلر، رنو، تویوتا وهیوندای در داخل ساخته و بعد به اروپا صادر می شوند.
این پروژه جدید در اکتبر راه اندازی شد و از حمایت دولتی مثل کاهش مالیات برخوردار است و و با تصمیم ریاست جمهوری، یک خط تولید در قطب خودروی بورسا در شمال غرب ترکیه راه اندازی می‌ شود.
 5 مدل از این خودرو ساخته خواهد شد و دولت تضمین کرده تا 2035 ، سی هزار از این خودرو را خریداری کند.
 اردوغان اولین بار در نوامبر 2017 اعلام کرد ترکیه تا 2021 یک خودروی کاملاً داخلی تولید خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ط


کد مطلب: 16624

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/16624/خودروی-کاملا-ساخت-ترکیه-وارد-بازار

شستون
  https://shastoon.ir