800
۰

فشارخونی ها به این خوراکی ها لب نزنند

فشار خون بالا احتمال بروز حوادث قلبی عروقی مانند سکته مغزی و بیماری عروق کرونر را افزایش می دهد و اگر پزشکان آن را درمان نکنند می تواند طول عمر را کاهش دهد.
فشارخونی ها به این خوراکی ها لب نزنند
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز تحقیقاتی که دانشمندان در سال ۲۰۱۹ به پایان رسانده اند، یافته های هیجان انگیز و در بعضی موارد، غیر منتظره را به نمایش گذاشته است. به عنوان مثال، یک مقاله در ماه فوریه به این نتیجه رسید که، برای زنان بالای ۸۰ سال، داشتن فشار خون “عادی” در مقایسه با افراد با فشار خون بالا، خطر مرگ و میر را افزایش می دهد.
در جاهای دیگر، دانشمندان یونانی نتیجه گرفتند که چرت زدن ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. 
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در یک مطالعه دیگر، در ژاپن، نتیجه گرفته شد که ادرار کردن مکرر در شب ممکن است نشانه فشار خون باشد.
نقش تغذیه
غذایی که می خوریم تأثیر زیادی بر سلامت کلی ما دارد؛ انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می کند که خوردن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و پرهیز از محصولات با نمک و چربی زیاد می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.
یک مطالعه که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نتیجه گرفت افرادی که رژیم غذایی سنگینی گردو را تجربه کردند، کاهش قابل توجهی در فشار خون داشتند.
محققان معتقدند که با خوردن فرآورده های محلی، افراد از مصرف مواد نگهدارنده و افزودنی های مختلفی که مواد غذایی را تازه و در مسافت های طولانی نگه می دارند، خودداری می کنند.
افرادی که کالاهای محلی مصرف می کنند، سطح کمتری چربی احشایی، بهبود نمرات افسردگی و کاهش فشار خون سیستولیک داشتند.
بهداشت دهان
بطور عجیب و غریب، اخیراً یک گروه از دانشمندان بررسی کردند که چگونه دهانشویه دهان ممکن است بر فشار خون مؤثر باشد.
دهانشویه دهان “باکتری های خوب” را در دهان می کشد. این باکتری های خوب اکسید نیتریک (NO) تولید می کنند، که برای سلامتی رگ های خونی مهم است.
NO به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می کند، به این معنی که باعث می شود ماهیچه هایی که رگ های خونی را ترشح می کنند، شل شوند و در نتیجه عروق را گسترده کرده و فشار خون را کاهش دهند.
نقش روی
با گذشت سالها، محققان به ارتباط بین سطح پایین روی و افزایش خطر فشار خون اشاره کرده اند. 
علل و عوامل خطر
برخی از عوامل خطر فشار خون بالا به وضوح مشخص شده اند. این موارد شامل نوشیدن مقادیر زیاد الکل، استعمال دخانیات، استرس و چاقی است. با این حال، از آنجا که فشار خون بالا بسیار رایج است، به احتمال زیاد عوامل بسیار بیشتری در این زمینه وجود دارد.
فشار خون بالا و زوال عقل
دانشمندان رابطه بین فشار خون بالا و زوال عقل عروقی را مشخص کرده اند. همچنین به نظر می رسد فشار خون بالا احتمال ابتلا به انواع دیگر زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.
 
منبع: شفقنا زندگی
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 16640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *