800
۰
در روزهای اخیر اتفاق افتاد؛

واکنش‌های بین‌المللی به تشییع تاریخی سردار سلیمانی

واکنش‌های بین‌المللی به تشییع تاریخی سردار سلیمانی
واکنش‌های بین‌المللی به تشییع تاریخی سردار سلیمانی
به گزارش شستون؛ به نقل از تیتریک، در حالی که روز یکشنبه 15 دیماه محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران از پیش بینی حضور جمعیت 4 میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی خبر داده بود، جمعیت 7 میلیون نفری برای استقبال از سردار دلها دنیا را شگفت زده کرد و واکنش های زیادی را به همراه داشت. 
 
 
 
یکی از کارشناسان BBC  درباره این تشییع جنازه تاریخی می گوید؛ واقعیت این است که ایران نشان داد قدرت آن از قدرت مردم نشات گرفته است و در مراسم تهران نیز موفق شد این مسئله را ثابت کند، چرا که با مروری بر روزنامه های آلمانی، عربی و انگلیسی، صحبت حضور میلیون ها نفر در این مراسم شد. جمهوری اسلامی می خواست به ترامپ بفهماند کسی که شما زدید، ابوبکر بغدای یا بن لادن نبود بلکه یک ارتشی مورد علاقه مردم بود.  
 
 
 
 
البته در دموکراسی رسانه ای حقوق بشر همین بس که اینستاگرام پست های گام پنجم برجام، نماز خواندن رهبری بر پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و فیلم هوایی از جمعیت تهران را از صفحات رسمی روزنامه ها به ویژه جام جم حذف کرد. 
 
 
 
 
یک خبرنگار BBC در کابل هم مراسم تشییع حیرت آور سردار سلیمانی را نخستن انتقام ایران از آمریکا دانست و اعلام کرد؛ برای مقامات ایران این صرفا یک مراسم عزاداری نیست بلکه یک بیانیه سیاسی و نخستین اقدام انتقام جویانه آنهاست. 
 
 
 
 
شارلون استون بازیگر هالیوودی هم با انتشار فیلمی از تشییع سردار سلیمانی در صفحه توئیتر خود نوشت؛ درباره این فیلم چه فکری می کنید؟ 
 
 
 
 
در i24news  اسرائیل هم آمده است؛ سفارت آمریکا هم در هشداری به شهروندان آمریکا در اورشلیم اعلام کرد؛ احتمال حمله موشکی وجود دارد از اسرائیل خارج شوید. 
 
 
 
 
رابرت دنیرو بازیگر مشهور هالیوودی با انتشار یک ویدئو در توئیتر خود نوشت؛ این مراسم تشییع قاسم سلیمانی است، ترامپ هیچ تصوری ندارد که چه اقدامی انجام داده است!
 
 
 
 
ولی نصرعضو شورای روابط خارجی آمریکا هم در توئیتر خود نوشت؛ به اندازه جمعیت شرکت کننده در تشییع سردار سلیمانی نگاه کنید، این نقطه عطفی است در خاورمیانه
 
 
 
 
و اما انتشار تصویری با مضمون پیج عروس و دختر ترامپ مملو از عکس های پرچم ایران، دوست داران سردار دلها را به یاد این جمله شهید سپهبد سلیمانی انداخت که؛ ما اگر بخواهیم از این هم نزدیک تر خواهیم آمد. 
 
 
 
 
 
 
مجری شبکه NBC آمریکا هم با اعلام وحشت آمریکایی ها از انتقام سخت ایران گفت: ما حتی در خانه های خودمان هم در آمریکا نیز از انتقام ایرانی ها می ترسیم. 
 
 
 
 
اردشیر زاهدی وزیر خارجه دوران پهلوی هم در گفتگو با BBC اعلام کرد؛ قاسم سلیمانی سرباز با شرف ایران بود و آمریکا اقدامی تروریستی انجام داد، ترامپ و وزیر خارجه اش دیوانه و بدبخت هستند و بزرگترین تروریست آمریکا خواهد بود چرا که بزرگترین خیانت را کرد.  
 
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 16787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *