800
۰
پاسخ قاطع بازماندگان سانحه هوایی اخیر به جو سازی های رسانه های معاند؛

خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی پای نظام ایستادند/ نمی‌گذاریم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد

برخی از بستگان شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در گفتگوهایی که با رسانه‌ها داشتند اگرچه خواستار رسیدگی به این حادثه بودند اما اعتقاد داشتند غفلت و اشتباه یک نفر نمی‌تواند خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد.
خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی پای نظام ایستادند/ نمی‌گذاریم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراین که منجر به شهادت 147 مسافر ایرانی این پرواز شد اگرچه دل بسیاری از مردم ایران را به درد آورد ولی غم‌انگیزتر از آن، سوءاستفاده ضد انقلاب از این ماجرا بود.
بسیاری از کسانی که در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی به خیابان‌ها آمده و با شعارهای ساختارشکنانه علیه نهادهای نظامی و امنیتی، به دنبال عقده‌گشایی هستند تا پیش از اطلاعیه رسمی ستادکل نیروهای مسلح کمتر واکنش و ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان داشتند اما در دو روز گذشته با سوءاستفاده از آلام روحی بستگان جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی سعی کردند از این آب گل آلود ماهی فتنه را بگیرند.
در این بین اما خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی با اینکه در اندوهی جانکاه قرار دارند اما تاکید می‌کنند که هم باید با عوامل این خطا برخورد شود و هم اینکه کسی حق سوءاستفاده از این ماجرا و موج‌سواری از آن را ندارد.
بر اساس این گزارش تنی چند از خانواده‌های قربانیان در بیانیه‌های جداگانه‌ای تاکید داشتند که نباید در شرایط حساس کنونی خدشه‌ای به اصل نظام وارد شده و نباید فداکاری‌ها و زحمات 40 ساله سپاه پاسداران در ایجاد امنیت و صلابت کشور فراموش شود.
همچنین برخی از بستگان شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در گفتگوهایی که با رسانه‌ها داشتند اگرچه خواستار رسیدگی به این حادثه بودند اما اعتقاد داشتند غفلت و اشتباه یک نفر نمی‌تواند خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرد.
مادر شهیده "زهرا حسنی سعدی": آب به آسیاب دشمن نریزیم
به گزارش راه آرمان، مادر مرحوم "زهرا حسنی سعدی" یکی از جان‌باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی که علاوه بر دخترش، دامادش را نیز در این حادثه از دست داده است؛ پیامی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
در این پیام آمده است:
"سلام علیکم
با توجه به صدور بیانیه نیروهای مسلح در مورد سقوط هواپیمای اوکراین؛ بنده خودم یکی از داغداران ومصیبت دیدگان این حادثه بودم ولی به همه عزیزان توصیه می کنم که مبادا حرفی بگوئیم که ذره‌‌ای به نیروهای مسلح و سپاه و مقام ولایت خدشه‌ای وارد شود. کشور در شرایط حساس جنگی و موشکی و تهدیدات زیاد سعی کنیم آب به اسیاب دشمن نریزیم."
 
سید مصطفی نقیبی عموی “شهیده زهرا نقیبی”: حمایت ما از ولایت و سپاه با اراجیف ضد انقلاب کمتر نمی‌شود
سید مصطفی نقیبی عموی “شهیده زهرا نقیبی” یکی از شهدای این حادثه تلخ هم در گفتگو با عصر همدان گفت: این مسئله که دشمنان نظام و ضد انقلاب همیشه از هر موضوعی که حتی رخ نداده، برای ضربه زدن به ملت ما سوءاستفاده می کنند، تکراری است و جایگاهی در بین مردم فهیم ما ندارد.
وی با بیان اینکه با یک اتفاق گرچه بسیار تلخ، نمی توان نظام را زیر سوال برد، اظهار کرد: این مسئله حادثه ناگواری برای ماست، اما گویا قرار بود همه چیز، از یک ساعت و ۱۰ دقیقه تأخیر در پرواز تا کسب اطلاع ناقص و غلط یک نفر دست به دست هم بدهد تا این رویداد ناگوار دل ما را داغدار کند.
عموی شهیده نقیبی افزود: قرار بر این نیست که ما خودمان آب به آسیاب بریزم و با حرف های پوچ و بی اساس و منافقین کوردل همسو شویم.
نقیبی با تأکید بر اینکه اراجیف ضد انقلاب ما را از حمایت از ولایت و سپاه همیشه سرافراز باز نمی دارد، تصریح کرد: در آن شرایط خاص که سپاه به دنبال نابودی پایگاه امریکایی برای یک انتقام سخت بود، بروز چنین اشتباهی یک پیش آمد ناگوار اما سهوی بود.
وی عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم گاهی اوقات مواضع خودی مورد اصابت قرار می گرفت، اگرچه بهتر بود که محاسبات دقیق انجام شود و اشتباهی هرچند سهوی روی ندهد، اما تقدیر چنین بوده و عمدی در کار نبوده است.
عموی شهیده نقیبی ادامه داد: به قول شهید بهشتی که می فرماید اشتباه مرابه حساب مکتبم نگذارید، حالا یک نفر در سپاه اشتباهی و عجولانه تصمیمی گرفت، ربطی به کل سپاه ندارد.
نقیبی تأکید کرد: این سپاه همان سپاهی است، که در طول ۴۰ سال مردانه جان خود را برای حمایت از زنان و مردان این مرز و بوم در دست گرفت تا امنیت کشور حفظ شود و مدافع اصلی امنیت مردم بوده است، حالا نباید با یک غفلت و اشتباه فردی از سوی یک نفر کل مجموعه را زیر سوال ببریم.
 
خانواده شهید مهندس مهدی اسحاقیان: در زمین دشمن بازی نکنید
بنا به گزارش پایگاه خبری صاحب نیوز، خانواده مهندس مهدی اسحاقیان از شهر درچه اصفهان که فرزندشان را در سانحه هواپیمای اوکراین از دست دادند بیانیه صادر کردند. متن این بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف و انقلابی جمهوری اسلامی ایران
اینجانب عباسعلی اسحاقیان پدر مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان که فرزند عزیزم را در سانحه ی سقوط هواپیمای اوکراین از دست دادم ضمن تشکر از ابراز همدردی مردم انقلابی و همیشه در صحنه، تقاضا دارم مراقب باشید هرگز سخنی که تضعیف کننده نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران و نظام ولایی و انقلاب باشد بر زبان جاری نکنید تا در این شرایط حساس؛ در زمین دشمن بازی نکرده باشید.
همه ما مدیون تلاش های بی وقفه و خالصانه نیروهای سپاه پاسداران هستیم. سپاهی که چهل سال است در دفاع از جان و مال و ناموس و کیان این ملت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این راه، هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده است.
ما در حُسن نیت جان بر کفان نیروی هوافضای سپاه، هیچ شک و شبهه ای نداریم. دشمنان سیلی خورده از مقاومت بدانند با فرافکنی و دروغ بستن به نظام به کمک رسانه های مواجب بگیرشان؛ نخواهند توانست از بی آبروتر شدن خود و شیرین کام شدن مقاومت از سیلی محکم سپاه بکاهند و مثل همیشه این امت بصیر ایران اسلامی است که با تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت؛ نقشه های خبیثانه آنان را نقش بر آب خواهد کرد؛ ان شاءالله.
از خداوند متعال مسئلت داریم به همه داغداران این حادثه اندوه بار؛ صبر جمیل عطا فرماید و همه جانباختگان را با ارواح طیبه شهدا به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی محشور فرماید.
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
خانواده مرحوم مهندس مهدی اسحاقیان
بیست و یکم دیماه 1398 – شهر شاهد نمونه کشور درچه (اصفهان)
 
پدر شهید "میلاد نهاوندی": کاملاً مخالف سوءاستفاده دشمن از حادثه رخ داده هستم
پدر یکی از شهدای حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی هم در گفتگو با عصر همدان با بیان اینکه فرزندم میلاد نهاوندی، با ۳۵ سال سن دانشجوی سال آخر دکترای شیمی در دانشگاه کانادا در حال تحصیل بود، اظهار کرد: او با مقالات زیاد و مغز متفکر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.
وی با بیان اینکه حادثه هواپیمایی اوکراینی یک اتفاق تلخ بود که نباید رخ می داد، عنوان کرد: این حادثه رخ داده و کاری نمی‌شود کرد.
نهاوندی با تأکید بر آسیب‌شناسی حادثه هواپیمایی مسافربری اوکراینی افزود: اگر در سیستم مدیریتی کسی خوب عمل نکند، کل سیستم را ممکن است زیر سؤال ببرد و لازمه این امر داشتن تخصص و مدیریت عالی و سطح بالا است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان حادثه هواپیمایی اوکراینی را یک خطای انسانی و قابل گذشت دانست، گفت: ممکن است در هر خانواده ای فردی خطا و اشتباهی کند و مگر می‌شود قابل گذشت نباشد، این مسئله یک خطای انسانی بوده که باید به دنبال عبرت آموزی باشیم تا تکرار نشود.
پدر این شهد تاکید کرد: قطع یک درخت از ریشه کار غلطی است و باید آن را هرس کرد و سپاه یک واحد نظامی و قدرت منطقه است که باید باشد و مدیریت آن را با جذب نیروهای متخصص تقویت کرد.
نهاوندی بیان کرد: استفاده از نیروهای متخصص و کاردان را در سیستم مدیریتی کشور باید بیشتر کرد و با تخصص بالاتر قطعاً جواب خواهیم گرفت.
نهاوندی با بیان اینکه سپاه پاسداران خدمات خوبی به مردم در همه زمینه ارائه داده که فراموشی نشدنی است، گفت: امروز ممکن است که برخی از آب گل آلود ماهی بگیرند و بنده کاملا” مخالفم، و نباید این مسئله سیاسی شود.
وی تاکید کرد: من با این موضوع اگر مورد سوء استفاده قرار بگیرد، موافق نیستم و این مسئله‌ی یک خانواده است و باید در خانواده هم حل شود و ربطی به عوامل خارجی ندارد.
پدر این شهید حادثه هواپیمایی اوکراینی گفت: مسئولان ما باید از وجود متخصصان در هر حوزه‌ای استفاده کنند و از مقالات میلاد در دانشگاه‌ها استفاده می‌شد.
 
پدر شهید "امیرحسین قربانی بهابادی": نمی‌گذاریم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد
امیرحسین قربانی بهابادی یکی از جانباختگان این حادثه، ۲۱ ساله و دانشجوی رشته بیوشیمی دانشگاه مانیتوبا کانادا بود.
پدر امیرحسین در گفتگویی که با پایگاه خبری یزدرسا داشت، گفت: کشور ما ولی فقیه دارد و ایشان هرچه تشخیص دهند ما تابع حرف ایشان هستیم ما راضی نداریم که دل رهبرمان آزرده خاطر شود.
وی بر پیگیری این موضوع و اشد مجازات برای مسببین این واقعه تاکید کرد و افزود: نمی‌گذاریم دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد، آمریکایی‌ها به منطقه ما آمده و دنبال توطئه و دشمنی هستند.
قربانی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که شاهد تکرار این وقایع نباشیم.
 
پدر شهید "آرش پورضرابی": همچون گذشته و قوی‌تر از گذشته پاسدار همه ارزش‌های ارزشمند نظام اسلامی خواهم بود
در این میان برخی خانواده‌ها هم در صحبت‌هایی که با خبرنگاران داشتند با انتقاد از فرصت‌طلبانی که درصدد سوءاستفاده از حادثه تلخ هواپیمای اوکرانی هستند تاکید داشتند حفظ آرامش بهترین کار در شرایط فعلی کشور است.
احمدرضا پورضرابی، پدر مرحوم آرش پورضرابی گفت: سردار سلیمانی سردار ملی برای همه ما بود. خودم را فرزند انقلاب می‌دانم.

همچنین علی‌کرم محمودی، برادر فاطمه محمودی هم اظهار کرد: آرامش بهترین کار در شرایط فعلی کشور است. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند چرا که شلوغی و هیاهو چیزی از غم خانوارها کم نخواهد کرد و تنها شرایط کشور را سخت می‌کند.

پدر حدیث حیات داوودی نیز با بیان اینکه در سخت‌ترین روزهای این انقلاب، در کنار مردمم، رهبرم و مدافعان میهنم بوده‌ام، گفت: امروز نیز همچون گذشته و قوی‌تر از گذشته پاسدار همه ارزش‌های ارزشمند نظام اسلامی خواهم بود که حاصل خون هم‌رزمان شهیدم می‌باشد.
 
حمیدرضا عبدالمنافی از بستگان یکی از شهدای هواپیمای اوکراینی نیز در توئیتی نوشت: 
 

 
پدر شهیده "حدیث حیات داوودی": امروز قوی‌تر از گذشته پاسدار همه‌ ارزش‌های ارزشمند نظام اسلامی خواهم بود
حدیث حیات داوودی  یکی از جانباختگان این سانحه هوایی، اهل روستای بویری دشتستان استان بوشهر است. در پی شهادت این دانشجوی دکتری شیمی، پدر وی بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
بقاء مختص ذات بی‌همتای اوست
 
اینک که دست تقدیر بر آن شده تا با غم فراق جانسوز حدیث عزیزم مرا بیازماید، به مصداق حدیث شریف «الصبر مفتاح الفرج» این‌بار نیز به ذات اقدس الهی متوسل می‌شوم و طلب استمداد می‌نمایم از ذات لایزالش، آنگونه که در روزهای سخت جهاد و نبرد و خون، پیکر هم‌رزمان شهیدم را در شلمچه و مجنون و فاو در آغوش می‌گرفتم، یاری می‌طلبم از دعای خیر مادران هم‌رزم شهیدم و با تمام وجود می‌گویم: خدایا راضیم به رضای تو.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: خدایا تو خوب می‌دانی که در سخت‌ترین روزهای این انقلاب، در کنار مردمم، رهبرم و مدافعان میهنم بوده‌ام. امروز نیز همچون گذشته و قوی‌تر از گذشته پاسدار همه ارزش‌های ارزشمند نظام اسلامی خواهم بود که حاصل خون هم‌رزمان شهیدم می‌باشد.
 
با نهایت وجود می‌گویم، آنچه گفتم دیدگاه و تفکر و اندیشه من است و خواهد بود.
 
«غلامحسین حیات داودی پدر شهید دکتر حدیث حیات داودی»
 
پدر شهیده "غنیمت اژدری": اشتبا‌هی رخ داده و هیچ‌گونه عمدی هم نبوده است/ ما این اشتباه‌ را می‌بخشیم
به گزارش شیرازه، روز گذشته استاندار فارس به همراه مدیران استان با خانواده غنیمت اژدری از شهدای سانحه هوایی هواپیمای مسافربری اوکراین دیدار کرد.
رحیمی استاندار فارس در این دیدار گفت: مقام این جانباختگان، مقام شهدا هست چرا که در راه علم آموزی جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود: فرزندان شما نخبگان یک ملت بودند و دل همه ملت ایران با این حادثه تلخ به درد آمده است.
 
محمد رضا اژدری پدر غنیمت اژدری هم در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی و حضور استاندار و جمعی از مسؤلان استان گفت: به هر حال اشتبا‌هی رخ داده است و هیچ گونه عمدی هم نبوده است و ما این اشتباه‌ را می بخشیم و نادیده می‌گیریم و از حضور شما تشکر می‌کنیم.
 
وی افزود: ما قشقایی عشایر زاده هستیم، زمان‌هایی که به کوه و شکار می‌رفتیم امکان داشت یک فشنگ به اشتباه از تفنگ شلیک شود، بعضی اشتباهات انسانی است و جلو آن را نمی‌توان گرفت.
محمد رضا اژدری بیان کرد: حضور شما نشانه همدردی ما هست و باعث آرامش ما شد.
 
درد و رنج ها و مصیبت ها در طول تاریخ با زندگی عشایری گره خورده است، آن ها حادثه ها را به جان می خریدند و این سختی ها از عشایر مردمانی با غیرت، شکور در برابر مصیبت ها و قوی ساخت.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 16880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *