سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد:

سازمان ملل مانع شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری شود

24 دی 1398 ساعت 8:34

«ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، رییس مجمع عمومی و رییس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار اجرای اقدامات قانونی برای جلوگیری از احداث شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری شد.


به گزارش شستون؛ به گزارش دوشنبه شب پایگاه خبری معا فلسطین، در نامه سفیر فلسطین آمده است: دولت اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۲۰ همان اقدامات مخرب سال ۲۰۱۹ را در پیش گرفته و در حال افزایش شهرک‌سازی و آن هم برای یک هدف کاملاً مشخص یعنی همان الحاق اراضی فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی است.

منصور با اشاره به این که اقدام رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین المللی است، افزود: در قطعنامه‌های متعددی که از سوی شورای امنیت به تصویب رسیده از جمله قطعنامه شماره ۲۲۳۴، احداث شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی غیر قانونی عنوان شده است.

وی همچنین تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

سفیر فلسطین در سازمان ملل افزوده است که تبانی دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی، آنها را به اجرای این برنامه‌های غیر قانونی تشویق می‌کند.

منصور همچنین از جامعه جهانی خواست؛ با پاسخگو نگهداشتن رژیم صهیونیستی، از تداوم انجام اقدامات غیر قانونی آنها علیه فلسطینیان جلوگیری کنند.

وی تأکید کرده است که فقدان اقدامات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی باعث ادامه اشغالگری و تکرار جنایت‌های آنها می‌شود.

آمارهای ارائه شده از سوی جنبش اسرائیلی "صلح اکنون" نشان می‌دهد که هم اکنون ۱۳۲ شهرک صهیونیست‌نشین و ۲۱۲ کانون شهرک‌نشینی در کرانه باختری احداث شده که ۴۲۸ هزار اسرائیلی در آن سکونت دارند.

"بنیامین نتانیاهو" پیش‌تر اعلام کرده بود که بزودی بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله تمام شهرک‌های صهیونیستی واقع در این منطقه را به مناطق تحت سیطره خود ملحق می‌کند.

احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رأی مثبت ۱۴ عضو و تنها رأی ممتنع دولت باراک اوباما به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/


کد مطلب: 16894

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/16894/سازمان-ملل-مانع-شهرک-سازی-های-اسرائیل-کرانه-باختری-شود

شستون
  https://shastoon.ir