مسئول سازمان بسیج سازندگی خبر داد:

اعزام ۶۵ گروه و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جهادی به سیستان و بلوچستان

25 دی 1398 ساعت 12:26

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی نیز برای امداد رسانی به منطقه بلوچستان این استان که بیشترین آسیب را دیده است، ۶۵ گروه جهادی و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جهادی و بسیجی برای امداد رسانی اعزام کرده است.


به گزارش شستون؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، در خصوص چگونگی و نحوه امداد رسانی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: در سیل اخیر استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان همانند حوادث غیرمترقبه گذشته در استان‌های دیگر، سپاه پاسداران به صورت قرارگاهی عمل می‌کند. در روزهای اول نیروهای واکنش سریع و جهادی به منطقه ورود پیدا کردند و در کنار سپاه مشغول به امداد رسانی به مردم سیل زده شدند.
وی ادامه داد: بسیج سازندگی نیز برای امداد رسانی به منطقه بلوچستان این استان که بیشترین آسیب را دیده است، ۶۵ گروه جهادی و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جهادی و بسیجی برای امداد رسانی اعزام کرده است.
روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود و از فردا نیز دو آشپزخانه سیار توسط موکب دارانی که در اربعین بیش از این برای مناطق زلزله زده کمک رسانی کرده بودند؛ در منطقه مستقر می‌شوند.
رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه پخت نان نیز توسط این موکبداران برای مردم از فردا اغاز خواهد شد افزود: تاکنون هزار سری اقلام ضروری به ارزش سه میلیارد تومان بین مردم توزیع شده است، ۵ هزار پتو و ۵ هزار مترمربع نایلون برای سقف در اختیار مردم قرار داده شده است که البته هیچکدام آنها کفاف نمی‌دهد و درخواست ما از مردم عزیز ایران این است که به یاری مردم سیستان و بلوچستان بشتابند همانطور که در حوادث قبلی کشور نشان دادند که کنار یکدیگر هستند. ۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازکردن مسیرها و زدن معبر فرعی در سیستان و بلوچستان فعال شدند.
 
زهرائی خاطرنشان کرد: بچه‌های جهادی از نسل حاج قاسم‌ها هستند و برای خدمت رسانی به مردم افتخار می‌کنند. تاکنون ۱۸ گروه جهادی و ۳۵۰ نفر از نیروهای جهادی به مناطق جاسک و هرمزگان اعزام شده‌اند. همچنین ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین فعال شده است، در این دو منطقه یک تیم پزشکی و در سیستان و بلوچستان ۱۰ تیم پزشکی مشغول فعالیت هستند.
وی با تأکید براینکه توان نیروهای جهادی بومی استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بالاست و در شرایط فعلی کفاف امدادرسانی و کمک به مردم و شرایط آنها را دارند، گفت: از بسیاری از دانشگاه‌ها و گروه‌های جهادی آنها درخواست اعزام دریافت کرده‌ایم که داوطلب اعزام به منطقه هستند. اما با توجه به اینکه نیروهای بومی توانایی امداد رسانی دارند فعلا نیازی به اعزام نیروهای دیگر از سایر استان‌ها وجود ندارد.
 
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: ۶۵ گروه جهادی که به آن اشاره کردم همه از بومی‌های استان هستند و با توجه به شناخت بالایی که نسبت به مناطق آن دارند کار را به خوبی جلو برده‌اند. ما در وقایع سیل و زلزله که طی سال‌های گذشته تجربه کرده ایم؛ دریافتیم که در این شرایط اعزام بیش از حد و متراکم نیروهای کمکی آنها در منطقه باعث برهم زدن نظم می‌شود به همین خاطر ما باید حساب شده و مناسب با شرایط منطقه نیروی کمکی اعزام کنیم.
 
زهرائی افزود: اگر تعامل دولت و نهادهای حاکمیتی برای ساخت خانه های تخریب شده و یا پرداخت اجاره بهای خانه‌های استیجاری به جهت اسکان مردم صورت پذیرد آن وقت طبیعتا به گروه های جهادی بیشتری برای این کار نیازمند خواهیم شد. در حال حاضر مردمی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند در چادرها و سالن‌های ورزشی استان اسکان داده شده‌اند و از فردا مسئله دریافت کانکس مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 16920

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/16920/اعزام-۶۵-گروه-سه-هزار-۵۰۰-نفر-نیروی-جهادی-سیستان-بلوچستان

شستون
  https://shastoon.ir