800
۰

ماجرای حکم عجیب برای علی دایی/ رئیس فدراسیون هاکی دنبال چه بود؟

صحبت‌هایی که یکسال پیش با آقای فوتبال گل جهان برای حضورش در هیات رئیسه فدراسیون هاکی شده بود، روز شنبه از سوی وزارت ورزش با صدور حکمی رسمی شد اما چند ساعت بعد از سوی دایی تکذیب شد!
ماجرای حکم عجیب برای علی دایی/ رئیس فدراسیون هاکی دنبال چه بود؟
به گزارش شستون؛ انتشار خبر عضویت علی دایی در هیأت رئیسه فدراسیون هاکی و تکذیب زودهنگام آن توسط آقای گل جهان و البته مصاحبه عجیب رئیس فدراسیون هاکی، یکی دیگر از اتفاقات عجیب و پرحاشیه ورزش را رقم زد که مشخص نیست این اقدام با هدف استفاده از توان اقتصادی علی دایی صورت گرفته یا به قول او در جهت تخریبش!
آنچه مسلم است علی دایی در هاکی تجربه‌ای ندارد که فدراسیون هاکی بتواند در هیأت رئیسه اش از آن استفاده کند. تنها بحث اقتصادی می‌ماند که مشخص نیست بهرام قدیمی به دنبال این هدف بوده یا صرفاً خواسته از نام بزرگ علی دایی برای مطرح کردن فدراسیونش استفاده کند.
ابهامات انتصاب علی دایی آنهم در پستی غیرتخصصی و غیر فوتبالی وقتی بیشتر شد که او به فاصله چند ساعت از انتشار خبر توسط پایگاه خبری وزارت ورزش، آن را تکذیب و از عملکرد این وزارتخانه هم انتقاد کرد.
علی دایی در تکذیبیه خود که در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد، پیشینه صحبت‌های مطرح برای حضورش در هاکی را مربوط به یک سال گذشته دانست و اینکه همان زمان اعلام مخالفت کرده بود. پیگیری‌های خبرنگار مهر اما نشان می‌دهد که نامه نگاری‌ها برای معرفی علی دایی به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون هاکی همین چندماه پیش انجام شده بود!

متن نامه ارسالی رئیس فدراسیون هاکی به وزارت ورزش برای معرفی علی دایی به عنوان عضو هیأت رئیسه
به گزارش خبرنگار مهر، بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی پس از تکذیبیه علی دایی برای حضورش در هیأت رئیسه این فدراسیون، انجام مذاکره برای این حضور را تأیید و اینگونه اعلام کرد مراحل اداری برای تأیید حکم او کمی طولانی شد.
بر اساس پیگیری خبرنگار مهر، قدیمی نامه‌ای به تاریخ ۲۹ مهرماه سال جاری و خطاب به شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها ارسال کرده بود. بخشی از این نامه به معرفی علی دایی به عنوان یکی از اعضای جدید هیأت رئیسه فدراسیون هاکی - در کنار معرفی دیگر اعضا - اختصاص داشت.
بهرام قدیمی در مصاحبه‌ای که پس از تکذیب علی دایی صورت گرفت توضیحاتی را ارائه داد که ابهامات را افزایش داد. رئیس فدراسیون هاکی گفت: مراحل اداری تأیید حکم علی دایی کمی طول کشید و موضوعیت خودش را از دست داد، حضور آقای دایی در کنار رشته هاکی برای ما افتخار بود ولی ترجیح داد نباشند و از او تشکر می‌کنم.
آنچه مسلم است این اقدام رئیس فدراسیون هاکی و نامه وی با گفته علی دایی در متن تکذیبیه اش مبنی بر اینکه «یک سال پیش صحبت‌هایی شد و من هرگز موافقت نکردم» در تضاد است و این سوال را ایجاد می‌کند که «اگر دایی با پیشنهاد عضویتش در هیأت رئیسه فدراسیون هاکی مخالفت کرده بود، معرفی وی بر چه اساس انجام شد؟»
پرسش دیگر اما در رابطه با عملکرد وزارت ورزش مطرح است و اینکه «چرا حکم عضویت علی دایی با تأخیر زیاد و چهار ماه پس از معرفی او توسط بهرام قدیمی صادر شده است؟»
شاید پاسخ این پرسش همانی باشد که علی دایی از آن به «بازی های زشت پشت پرده» تعبیر کرده و اینکه بعد از یک سال خبری را با اهدافی خاص منتشر می‌کنند.
منبع: مهر
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 17050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *