800
۰
با افزایش نظارت ها و حمایت ها صورت گرفت؛

کاهش ۲۴درصدی قاچاق و رشد چشمگیر واردات دام در جنوبشرق کشور

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان از کاهش ۲۴درصدی قاچاق دام در استان خبر داد.
کاهش ۲۴درصدی قاچاق و رشد چشمگیر واردات دام در جنوبشرق کشور
به گزارش شستون؛ به محمد محبی در گفت وگو با عصرهامون گفت: با سلسله اقدامات نظارتی و پیشگیرانه ای که‌ انجام شد خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۳درصد کاهش قاچاق دام در سیستان وبلوچستان مواجه بودیم.

وی افزود: کاهش قاچاق دام به خصوص در شرایط کنونی که بیماری های متعدد مشترک میان انسان و دام مثل ‌کرونا شیوع پیدا کرده در جلوگیری از ورود این نوع ویروس های خطرناک نیز موثر بوده است.

به گفته محبی؛ یکی از اقدمات موثر در این زمینه پلاک کوبی دام ها بود که ضمن جلوگیری از ورود دام های قاچاق به کشور، موجب شد تا همه دام های سبک و سنگین قبل از ورود، قرنطینه شده و از لحاظ بیماری مورد بررسی قرار بگیرند که نقش موثری در افزایش سلامت جامعه و شهروندان داشت.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا با ارائه تسهیلات کم بهره، کاهش مدت زمان قرنطینه و راه های متعدد دیگر شرایط به گونه ای پیش رفت که واردکنندگان تمایل بیشتری برای ورود دام های قانونی پیدا کردند و همین موارد کاهش قاچاق را نیز رقم زد.
 
محبی ادامه داد: روز گذشته نیز تیم های بازرسی و نظارتی مشترک بازدیدی از محل های نگهداری دام در زاهدان انجام دادند که خوشخبتانه پلاک کوبی موثر واقع شده بود و هیچ موردی از وجود دام قاچاق در منطقه مشاهده نشد.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 17094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *