800
۰

سفر به خاطرات دوران قاجار با خانه موزه عمارت سلطان بیگم/ موزه بازار را بیشتر بشناسید

افراد علاقمند به تاریخ می‌توانند با بازدید از یکی از خانه‌های تاریخی تهران بیش از پیش با اهمیت تاریخی بازار و موزه آشنا شوند.
سفر به خاطرات دوران قاجار با خانه موزه عمارت سلطان بیگم/ موزه بازار را بیشتر بشناسید
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خواندن کتاب یکی از بهترین شیوه‌های آشنایی هر چه بیشتر با تاریخ و آگاهی از جزئیات آن است. امروز شما را به جایی خواهیم برد که در آنجا می‌توانید نزدیک به ۶ هزار جلد کتاب با موضوعاتی همچون بازار و موزه را مطالعه کنید. 
بازار‌ها میراث‌های تاریخی و فرهنگی شهر‌های مختلف ایران و جهان هستند. آن‌ها گواهی بر قدمت تاریخی هر منطقه، کشور و شهر هستند.
بازار را به نوعی دیگر در یکی از خانه‌های تاریخی تهران بشناسید
ما در این گزارش نمی‌خواهیم روی اهمیت تاریخی بازار اشاره کنیم. شما در واقع در این گزارش با یک خانه تاریخی که این روز‌ها با نام خانه موزه بازار یا خانه فرهنگ بازار تهران شناخته شده است، آشنا می‌شوید.
خانه موزه عمارت سلطان بیگم در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. این بنای تاریخی همچون بنا‌های دیگر در گذشته دستخوش تغییراتی شده است، اما همچنان اصالت خودش را حفظ کرده است مثلا اگر سری به تالار آیینه‌کاری آن بزنید از زیبایی آن شگفت‌زده خواهید شد.
بازار را به نوعی دیگر در یکی از خانه‌های تاریخی تهران بشناسید
حوض‌خانه این بنا یکی دیگر از مکان‌هایی است که اصالت تاریخی خانه موزه عمارت سلطان بیگم را به رخ هر بازدیدکننده‌ای می‌کشد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 17181
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *