800
۰
بسیج سازندگی هم به عرصه آمد؛

جهادگران سیستان وبلوچستان برای مقابله با کرونا به میدان آمدند/ از تولید و توزیع ماسک تا آموزش چهره به چهره در روستاها

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: جهادگران این استان برای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به میدان آمدند.
جهادگران سیستان وبلوچستان برای مقابله با کرونا به میدان آمدند/ از تولید و توزیع ماسک تا آموزش چهره به چهره در روستاها
به گزارش شستون؛ علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون به تشریح مهمترین اقدامات این مجموعه در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا پرداخت و گفت: به همت جهادگران عرصه سازندگی طی روزهای گذشته 21مسجد و مکان مذهبی و مدرسه به ‌صورت جهادی و مردمی ضدعفونی شده است.
 
وی بیان کرد: ضدعفونی کردن هفت معبر و مکان عمومی، توزیع 40 بسته(400 عدد) اقلام بهداشتی و ضدعفونی، تولید و توزیع 400 عدد ماسک و دستکش در بین اصناف از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این ویروس می باشد.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در ادامه توضیح ۸۰ لیتر مواد ضد عفونی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: بکارگیری 
این جهادگران همان جوانانی هستند که چندی پیش بدون هیچ چشم داشتی در عرصه‌های مختلفی همچون عمران و آبادانی، بهداشت، درمان و آموزش با هدف محرومیت مشغول فعالیت بودند و امروز برای رفع کمبود تجهیزات بهداشتی مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.
 
دو گروه جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی ۱۰ نفر  و آموزش چهره به چهره پیشگیری از کرونا به ۳۰۰ نفر در روستاهای مورد تهدید از دیگر اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در استان می باشد.
 
این مقام مسئول، اطلاع رسانی در روستاهای محل سیل به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط تسهیلگران صندوق ها و گروه های جهادی را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و ادامه داد: توجیه مولوی های اهل سنت و بزرگان طوایف و استفاده از ظرفیت منبر ها و مساجد در اطلاع‌رسانی دقیق و بیان نکات بهداشتی به صورت بومی و سنتی به مردم دیگر عملکرد این مجموعه مردمی می باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: این جهادگران همان جوانانی هستند که چندی پیش بدون هیچ چشم داشتی در عرصه‌های مختلفی همچون عمران و آبادانی، بهداشت، درمان و آموزش با هدف محرومیت مشغول فعالیت بودند و امروز برای رفع کمبود تجهیزات بهداشتی مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.
 
شایان ذکر است شب گذشته نیز پس از قرائت دعای  هفت صحيفه سجاديه، 14 گروه جهادی شامل 131 نفر، در مساجد زاهدان كار گندزدايي و استريل مكان‌ها را انجام دادند و كماكان در ساير مساجد نیز این اقدام را ادامه خواهند داد.

 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 17464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *