800
۰
ابطحی در گفتگو با دانا:

شخص رئیس جمهور و معاون اول باید بحران کرونا را مدیریت کنند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس به نحوه مدیریت بحران توسط دولت در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: شخص رئیس جمهور و معاون اول آقای روحانی یا نهایتا وزیر کشور باید این بحران را مدیریت کنند؛ اما مسئول همه این ها آقای رئیس جمهور است.
شخص رئیس جمهور و معاون اول باید بحران کرونا را مدیریت کنند
به گزارش شستون؛ «سیدمحمدجواد ابطحی» نماینده مردم خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نحوه مدیریت بحران توسط دولت در شرایط فعلی، اظهار داشت: اگر مردم نسبت به دستورات بهداشتی بی توجهی، بی تفاوقتی، سهل اندیشی کنند، بحران خواهیم داشت اما اگر به مطالب مطرح شده توسط وزارت بهداشت توجه کنند و اصول بهداشتی را رعایت کنند با گرم شدن هوا بحث کرونا برچیده خواهد شد.
وی به نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور و وزارت صمت اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت در این نامه گفته بود که مدیریت در موضوع کرونا فشل اشت. 
 
روحانی باید خودش مباحث ستادی را مدیریت کند
 
این نماینده مجلس با بیان این که وزارت بهداشت نیروی سطح است و نیروی ستادی نیست افزود: آقای روحانی باید خودش مباحث ستادی را مدیریت کند.
 
ابطحی به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته در تذکری کتبی عنوان کردم که با توجه به این که جمعیت هلال احمر سر پرست ندارد، در قضیه سیل کدام کار اولویت دارد؟ در بحث کرونا هم وقتی با جمعیت هلال احمر صحبت کردم گفتند که کار ما روزمرگی شده است و هیچ گونه مدیریتی نمی شود.
 
وزیر بهداشت مگر چقدر توان دارد؟
 
وی در پاسخ به این سوال که "در بحران کرونا چه کسی باید مدیریت بحران را بر عهده داشته باشد؟" گفت: شخص رئیس جمهور و معاون اول آقای روحانی یا نهایتا وزیر کشور باید این بحران را مدیریت کنند؛ اما مسئول همه این ها آقای رئیس جمهور است. این ها شانه خالی می کنند و اقای نمکی هم مگر چقدر توان دارد؟
 
نماینده مردم خمینی شهر به اقلام بهداشتی کشف شده در انبارهای محتکرین اشاره کرد و بیان داشت: وقتی نمی توان داروخانه ها را از اقلام بهداشتی تجهیز کرد و به دست مردم رساند، باید اقلام بهداشتی کشف شده را بسته بندی و تحت نظارت وزارت بهداشت به مراکز دولتی تحویل دهند تا در بین مردم توزیع شود.
 
مردم می پرسند که برای تهیه اقلام بهداشتی باید کجا مراجعه کنیم 
 
ابطحی خاطر نشان کرد: مردم از ما نمایندگان می پرسند که برای تهیه اقلام بهداشتی باید به کجا مراجعه کنیم که این هم از مشکلات مردم در این شرایط است.
 
آقای لاریجانی با چه مجوزی مجلس را تعطیل کرد؟
 
وی به تعطیلی مجلس در ایام مواجهه کشور و مردم با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: آقای لاریجانی با چه مجوزی مجلس را تعطیل کرد؟ در قانون اساسی آمده است که مجلس اصلا نباید تعطیل شود. وقتی مجلس تعطیل باشد نهادها و وزارتخانه ها هر تصمیمی می خواهند می گیرند و خیالشان جمع است که مجلس نیست؛ مجلس باید می بود ولو هفته ای یک جلسه برگزار می کرد. تعجب می کنم که برخی ها اینگونه رفتار می کنند.
 
تصمیم تعطیلی مجلس را ستاد مقابله با کرونا اتخاذ کرد
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: مردم فکر می کنند نمایندگان از خدایشان است که مجلس تعطیل باشد؛ خیلی ها مجلس را متهم می کنند در صورتی که نمایندگان هیچ رایی برای تعطیلی مجلس ندادند. تصمیم تعطیلی مجلس را ستاد مقابله با کرونا اتخاذ کرده است.
 
امید مردم به نمایندگان مجلس است تا صدایشان منعکس شود نمایندگان در حال حاضر گرفتار حوزه های انتخابی خودشان هستند.مردم به کارهای نمایندگان مجلس نمره خواهند داد ما مسئولیم در مقابل مردم.
 
نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر این که مدیریت بحران خیلی رها شده است گفت: در کشور همه کارها با امید به خدا پیش می رود.
 
مجلس تعطیل است و نمی توانیم به آقایان دسترسی پیدا کنیم
 
ابطحی با تاکید بر این که ستاد بحران کشور زیر نظر وزارت کشور مدیریت می شود گفت: متاسفانه چون مجلس هم تعطیل است نمی توانیم به آقایان دسترسی پیدا کنیم. این سوال را باید وزیر بهداشت جواب دهد که آقای وزیر کشور الان کجا هست؟ چون آقای نمکی بیشتر با اقای رحمانی در ارتباط هستند. 
 
وی در پایان اداره امور کشور را معجزه دانست و اظهار داشت: معتقدم در کشور مدیریت بحران نداریم و این که می گویند کشور با معجزه اداره می شود حقیقت دارد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 17544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *