800
۰
با وجود جوسازی های رسانه های غربی؛

19 بیمار مبتلا به کرونا در زاهدان مرخص شدند/ پیشرفت های بهداشتی و درمانی ایران غیرقابل انکار است

با وجود جوسازی های رسانه های غربی رشد چشمگیر بهبود یافتگان کرونا در کشور و استان سیستان و بلوچستان نشان دهنده پیشرفت غیرقابل انکار بهداشتی و درمانی ایران نسبت به کشورهای منطقه ای است.
19 بیمار مبتلا به کرونا در زاهدان مرخص شدند/ پیشرفت های بهداشتی و درمانی ایران غیرقابل انکار است
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، از آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون کانال های معاند و رسانه های زنجیره ای غربی با شایعه پراکنی و بزرگنمایی به دنبال ایجاد تنش در کشور و القاء حس ترس و نگرانی در جامعه بوده اند تاجایی که در روزهای ابتدایی صحبت از ابتلای چندین هزار نفری مردم داده و این روند را تا کنون در دستور کار خود قرار داده اند.

در این میان برخی از افراد که به شایعات فضای مجازی توجه کرده و آن را واقعی دانسته اند با اضطراب بسیار اخبار رسانه های معاند را دنبال کرده و به این باور رسیده اند که همه مردم ایران مبتلا به کرونا شده اند اما آمارهای وزارت بهداشت چیزی دیگر می گویند.

با نگاهی به اقدامات انجام شده و آمارهای رسمی وزارت بهداشت می فهمیم که نه تنها اوضاع کشور آنگونه ای که رسانه های غربی می گویند بحرانی نیست بلکه ایران توانسته است با وجود مشکلات موجود و عدم توجه برخی افراد به هشدارهای بهداشتی تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کند و تعداد زیادی از بیماران نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان ها مرخص شوند.
 
رشد چشمگیر تعداد بهبود یافتگان کرونا

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تعداد موارد مثبت آزمايشگاهي بيماري کرونا در استان سيستان و بلوچستان تاکنون 54 مورد و در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي زاهدان 38 مورد است.

وی افزود: موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائيد شده آزمايشگاهي است و برخي از بيماران که داراي علائم هستند با تشخيص باليني پزشکان محترم متخصص تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند.

سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اینکه از مجموع 54 بيمار با تست کروناي مثبت در استان تاکنون متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده اند، اذعان کرد: افراد فوت شده عموما داراي بيماري هاي زمينه اي و يا سن بالا بوده اند همچنين از ابتداي اسفند ماه تاکنون 26 بيمار با علائم تنفسي و بدون نتيجه مثبت کرونا نيز در استان فوت کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 19 نفر از بیماران مرخص شده و 15 نفر دیگر همچنان در بیمارستان بوعلی زاهدان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به این بیماری مبتلا نشده و شایعات در این باره درست نیست.

هاشمی شهری با تاکید بر اینکه توان پزشکی و درمانی ایران غیرقابل انکار است، بیان کرد: شایعات فضای مجازی تنها با هدف ایجاد تنش و اضطراب در جامعه منتشر می شود و واقعیت این است که توان درمانی و بهداشتی ایران در منطقه و جهان غیرقابل انکار است و ما یکی از بهترین سیستم های درمانی را داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه در امان ماندن از بیماری کرونا درخانه ماندن است، تصریح کرد: در این روزهای خاص مردم باید با کادر درمانی همکاری کنند و با درخانه ماندن به ما کمک کنند، سفر رفتن و حضور بی مورد در خارج از خانه می تواند موجب انتقال بیماری به دیگران شود که باید شهروندان به این مهم توجه داشته باشند.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 17577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *