800
۰

جنگ سوریه وارد دهمین سال شد

بنابر اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در طول سال‌های جنگ در این کشور دستکم ۳۸۴ هزار نفر از جمله بیش از ۱۱۶ هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز (یکشنبه) سالروز آغاز جنگ در سوریه است. این جنگ از پانزدهم مارس سال ۲۰۱۱ شروع شد. بنابر اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه دستکم ۳۸۴ هزار نفر از جمله بیش از ۱۱۶ هزار غیرنظامی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
در نهمین سالروز آغاز جنگ سوریه و ورود به سال دهم «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از مدت و ماهیت وحشتناک این جنگ ابراز تاسف کرد و گفت این نشانه شکست جمعی دیپلماسی است.
          بیشتر بخوانید: با حمایت متحدان روس و ایرانی، دولت سوریه سرزمین‌هایی را که گروه‌های تروریستی اشغال کرده بودند پس گرفت و حالا کنترل این کشور را در اختیار دارد و تنها بخش‌های کوچکی هنوز در اشغال گروه‌های تروریستی مسلح است. در حال حاضر اصلی‌ترین جبهه جنگ در منطقه ادلب است که بزرگترین پناهگاه تروریست‌ها و شورشیان در شمال غربی سوریه است که از اوایل ماه مارس و پس از چندین ماه عملیات، آتش‌بسی متزلزل در آن برقرار شده است. طبق این آتش‌بس قرار است از روز یکشنبه گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه که حامی گروه‌های تروریستی است در ادلب آغاز شود.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این هفته از یک دهه جنگ که تنها ویرانی و بدبختی برای مردم سوریه به همراه داشته است، ابراز تاسف کرد. وی در توئیتی نوشت غیرنظامیان هزینه بسیار سنگینی پرداخت می‌کنند.
این جنگ موجب آوارگی بیش از ۱۱ میلیون نفر شده است که گاهی تا دروازه‌های اروپا هم پیش می‌روند.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
نه تنها همه ابتکار عمل‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ به شکست منجر شده است بلکه در حال حاضر دستکم ۵ ارتش خارجی در سوریه حضور دارند. نیرو‌های ایرانی و روس به کمک دولت سوریه آمده‌اند. نیرو‌های آمریکایی هم اکنون در شمال شرقی سوریه مستقرند که منطقه‌ای است که کُرد‌ها در آن حضور دارند. رژیم‌صهیونیستی هم به مواضع دولت سوریه و حزب‌الله لبنان در سوریه حمله می‌کند. ترکیه هم که از گروه‌های مسلح حمایت می‌کند نیرو‌های خود را به شمال این کشور اعزام کرده است.
جنگ سوریه زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده است که هزینه آن حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
جنگ سوریه وارد دهمین سال شد
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز جمعه اعلام کرد باید خدمات پایه را راه‌اندازی و مدارس و بیمارستان‌ها را بازسازی کرد. علاوه بر این کمک به مردم برای بهبود پیامد‌های جسمی و روحی این سال‌های رنج ضرورت دارد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 17583
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *