800
۰
به همت نیروی زمینی سپاه صورت گرفت؛

آغاز عملیات دفاع بیولوژیکی "شهدای مدافع سلامت" در جنوب شرق کشور/حضوربیش از سه هزار نفر در این رزمایش 10روزه

یگان‌های جنگ نوین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور و گروه های جهادی سیستان و بلوچستان برای رفع آلودگی، ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی، مراکز تخصصی و پرجمعیت شهرهای این استان در قالب رزمایش تداوم دفاع بیولوژیکی فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.
آغاز عملیات دفاع بیولوژیکی "شهدای مدافع سلامت" در جنوب شرق کشور/حضوربیش از سه هزار نفر در این رزمایش 10روزه
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، به گزارش عصرهامون، این رزمایش که مزین به نام "شهدای مدافع سلامت" است صبح امروز با حضور گروه های جهادی سپاه، بسیج و دیگر نهادهای مسئول به منظور دفاع بیولوژیکی و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با رمز«یا رسول الله» آغاز شد.


سردار سید محمد اعظمی معاون عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در ابتدای این رزمایش بیان کرد: سپاه از ابتدای شیوع کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری همراه و همگام با دیگر نهادها حضور داشته است به گونه ای که اقدامات خوبی با مدیریت علمی نظام بهداشت و درمان در سطح کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برای مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

وی افزود: شروع این رزمایش در واقع تداوم، توسعه و تکمیل اقدامات پیشین ما در ضدعفونی، گندزدایی و دیگر اقداماتی از این دست با هدف بهسازی محیط برای مقابله با ویروس کروناست.

اعظمی با اشاره به اینکه مدت زمان این رزمایش 10 روز خواهد بود، بیان کرد: این رزمایش از امروز در استان آغاز شده و تا 15 فروردین با توجه به موج دوم سفرها ادامه خواهد داشت اما این به آن معنا نیست که کار ما به پایان خواهد رسید بلکه در صورت اعلام نیاز ستاد استانی و تامین مواد مورد نیاز، عملیات دفاع بیولوژیک استمرار خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۲۸۳ دستگاه خودرو از رده‌های نظامی در برنامه گندزدایی حضور دارند و معابر و  مناطق مختلف مرکزی، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان را سالم سازی خواهند کرد.

معاون عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور بیان کرد: توان لجستیکی و خودرویی سازمان‌های غیر نظامی مانند دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها نیز در این رزمایش حضور دارند.

وی در تشریح اقداماتی که در این رزمایش انجام خواهد شد، تصریح کرد: امروز عملیات ما در زاهدان انجام خواهد شد پس از آن به مدت دو روز در حوزه سیستان این رزمایش با استعداد بیش از این نیز ادامه خواهد داشت چرا که با توجه به اخبار دریافتی از این منطقه برنامه گندزدایی در تمامی شهرستان های این حوزه انجام می شود در ادامه برای تجدید قوا به زاهدان بازگشته و سپس به مدت دو روز دیگر در ایرانشهر و شهرهای جنوبی تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این رزمایش هزار و 47 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به طور غیرمستقیم نقش آفرینی می کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 3هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این رزمایش 10 روزه شرکت خواهند کرد، جا دارد از تمامی بسیجیانی که بی هیچ چشم داشتی در این امر ما را یاری کرده تقدیر کنیم هرچنین از پزشکان و جهادگرانی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند باید قدردانی کنیم.

 
 انتهای پیام
چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 17671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *