سناریوی BBC برای سوء استفاده از بحران کرونا چیست؟

16 فروردين 1399 ساعت 12:44

بی‌بی‌سی تمام اتفاقات مثبتی که ماندن در خانه ممکن است داشته باشد را درز می‌گیرد و این‌گونه القا می‌کند که قرنطینه به تنهایی محض و افسردگی و ... می‌انجامد.


به گزارش  شستون،  بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از پایگاه خبری BBC مشخص می شود که این رسانه، در دو عرصه داخلی و خارجی خط رسانه‌ای مشخصی را دنبال می‌کند و اخبار را به صورت جهت‌دار و گزینشی به مخاطب عرضه می‌کنند.

بی‌بی‌سی با تولید ادبیات شبه‌علمی و پروپاگاندای رسانه‌ای، اتهامِ ساختگی بودن ویروس کرونا توسط دولت آمریکا و انگلیس را زیر سؤال می‌برد و با برجسته کردن مبدأ جغرافیایی این ویروس یعنی چین و بزرگ کردن اتهامات به ایران در شیوع این بیماری در جهان؛ ذهن‌ها را از خود منحرف می‌کند.

پس از طی این مرحله، بی‌بی‌سی با سانسور اخبار مهار این ویروس و یا کم‌رنگ کردن آن و هم‌چنین بزرگ‌نمایی اخبار خسارات ناشی از شیوع این بیماری؛ از ویروس کرونا یک ویروس غیرقابل مهار و هول‌ناک می‌سازد که ابرقدرت‌ها را به زانو درآورده و اقتصاد و انواع تجمعات بشری و مذهبی و تفریحی و کاری و... را بلعیده است و دولت‌ها و حتی افراد بشر را به انزوای مطلق کشانده است و این‌گونه القا می‌کند برای مقابله با این ویروس هیچ راهی جز قرنطینه نیست.

بی‌بی‌سی تمام اتفاقات مثبتی که ماندن در خانه ممکن است داشته باشد را درز می‌گیرد و این‌گونه القا می‌کند که اگر قرنطینه در خانه باشد به تنهایی محض، افسردگی، مشغولیت شدید ذهنی، بی‌تکلیفی و حیرت، وسواس فکری و روحی می‌انجامد و اگر در بیمارستان باشد علاوه بر موارد قبل؛ نبود امکانات بهداشتی و رفاهی هم اضافه می‌شود.

اگرچه شکی نیست که ویروس کرونا در حدی که متخصصین می‌گویند مسئله‌ای جدی است اما بی‌بی‌سی با بزرگ‌نمایی غیرعلمی مستقیم یا غیرمستقیم به مخاطب خود می‌گوید کرونا ویروسی است که باعث از هم‌پاشیدگی جامعه می‌شود. این ویروس احتکار،قحطی، سرقت، حرکات تعصب‌آلود و نژادپرستانه و ... را به همراه می‌آورد و چرخ اقتصاد و زندگی اجتماعی را تعطیل می‌کند و آن‌قدر هول‌انگیز است که اگر کسی به این بیماری مبتلا شد همسایگانش در خانه‌اش را می‌بندند و پلمپ می‌کنند.
این پژوهش ۱۰۸ صفحه ای که با عنوان کرونای سیاسی، به نقشه خوانی BBC در ماجرای کرونا در ایران پراخته، توسط جمعی از محققان و فعالان رسانه ای حوزوی، گردآوری و در کانال روزنه (rozaneebefarda@) منتشر شده است.
متن کامل این پژوهش را می توانید از طریق لینک زیر دریافت کنید.
 نقشه خوانی بی بی سی در ماجرای کرونا در ایران نقشه خوانی بی بی سی در ماجرای کرونا در ایران 
منبع: فارس
انتهای پیام/


کد مطلب: 17717

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/17717/سناریوی-bbc-سوء-استفاده-بحران-کرونا-چیست

شستون
  https://shastoon.ir