800
۰

کرونا بازار سوخت کش ها را کساد کرد/ کاهش چشمگیر قاچاق در سیستان و بلوچستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان های مرزی، روند قاچاق سوخت در بسیاری از مناطق کاهش چشمگیری داشته است
کرونا بازار سوخت کش ها را کساد کرد/ کاهش چشمگیر قاچاق در سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون، یکی از نگرانی هایی که  در شهرستان سراوان به عنوان دغدغه اصلی شهروندان در زمان شیوع ویروس کرونا تبدیل شده بود، بحث سوخت کش ها بود که امکان به خطر افتادن سلامت شهروندان با توجه به ترددهایی که به کشور همسایه دارند، وجود داشت.

 مهران محمودی بخشدار بخش مرزی شهر جالق در گفت و گو با شستون با اشاره به مصوبات شواری تأمین شهرستان و بخش مرزی جالق بیان کرد: تدابیر لازم جهت جلوگیری از سوخت کشی با توجه به شیوع ویروس کرونا در بخش مرزی جالق اندیشیده شده است.

 وی افزود: طبق تدابیر اتخاذ شده، قاچاق سوخت 90 درصد در این منطقه کاهش یافته است.

 بخشدار بخش مرزی جالق شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: اما عده ای اندک همچنان بدون در نظر گرفتن سلامت شهروندان با موتور سیکلت و چهارپایان اقدام به سوخت کشی در منطقه می کنند.
 محمودی گفت: در بحث سوخت کش ها در حال حاضر نگرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در این بخش مرزی وجود ندارد.

کاهش چشمگیر قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان
در همین راستا محمد محبی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه کلیه مبادی رسمی و غیر رسمی توسط کشور پاکستان مسدود شده است، بیان کرد: بر اساس گزارش های رسیده از شهرستان های مرزی، روند قاچاق سوخت در بسیاری از مناطق کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود:  بر اساس آمارهای دریافتی از شهرستان های مرزی، حجم قاچاق سوخت در استان کاهش پیدا کرده اما آمار درصدی آن در حال بررسی است.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان ادامه داد: طبق گزارش هایی که از سوی فرمانداری رسیده در برخی از شهرستان ها به ویژه سراوان قاچاق سوخت انجام نمی شود و با توجه به اینکه در کشور همسایه تقاضا وجود ندارد، قیمت سوخت بسیار کاهش یافته است.

 محبی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص جلوگیری از قاچاق سوخت، اقدامات لازم را انجام داده و در حال انجام هستند و علاوه بر برخورد قضایی و تشکیل پرونده برای قاچاقچیان، خودروی آنها نیز توقیف خواهد شد.

کاهش قاچاق در سیستان و بلوچستان با توجه به محدودیت های ترافیکی
 وی اذعان کرد: بالغ بر 80 درصد قاچاقی که در سیستان و بلوچستان انجام می شود از خارج استان وارد می شود که محدودیت های ترافیکی و تعطیلی تأثیر زیادی بر حجم قاچاق داشته است و در صورت برآورد آمار آن نیز اعلام خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  با توجه به اینکه کشور پاکستان اجازه ورود سوخت قاچاق به این کشور را نمی دهد، به جز چند معبر جزئی در یکی از شهرستان ها و دریا،  قاچاق سوخت به صورت محدود گزارش شده است.

 انتهای پیام/  
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 17820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *