800
۰

قیمت جهانی طلا امروز 6 اردیبهشت‌ماه

برداشت سودهای سرمایه گذاران موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه کاهشی شود، هرچند تداوم نگرانی ها از چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی و بسته های محرک مالی بانک های مرکزی جهان سبب شد تا افت قیمت فلز زرد ناچیز باشد.
قیمت جهانی طلا امروز 6 اردیبهشت‌ماه
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، برداشت سودهای سرمایه گذاران موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه کاهشی شود، هرچند تداوم نگرانی ها از چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی و بسته های محرک مالی بانک های مرکزی جهان سبب شد تا افت قیمت فلز زرد ناچیز باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه را با 0.05 درصد کاهش به پایان برد و به رقم 1729 دلار و 60 سنت رسید، اما در مجموع معاملات هفتگی شاهد افزایش قیمت بیش از 2 درصدی بود. قیمت فلز زرد برای تحویل در ژوئن 2020 در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.56 درصد کاهش به 1736 دلار و 60 سنت رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسیده بود.
تای وونگ رئیس بخش داد و ستد فلزات پایه و گرانبهای شرکت بی ام او در این باره گفت:‌«شاهد کاهش نسبی قیمت ها به دلیل برداشت سود سرمایه گذاران هستیم، اما قیمت ها همچنان در نزدیکی رقم های بالا باقی مانده زیرا به دلیل آینده نامعلوم اقتصاد جهانی سرمایه گذاران خرد و شرکتی به صورت مداوم در حال خرید طلا هستیند.»
تزریق بسته های عظیم کمک مالی از سوی بانک های مرکزی به اقتصادهای ملی نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته یک بسته کمک مالی 484 میلیارد لاری را به تصویب رساند. رهبران اتحادیه اروپا هم با یک بسته نجات فوری حدودا 500 میلیارد یورویی موافقت کردند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازارطلا به نزدیکی بالاترین رقم 7 سال گذشته رسیده و قیمت طلا به یورو بالاترین رقم تاریخ خود یعنی 1612.39 یورو را به ثبت رسانده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم دیروز با 2.2 درصد جهش به 2023 لار و 79 سنت رسید اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در طی یک ماه گذشته باقی ماند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 18052
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *