800
۰
معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان؛

دمای 8 شهر سیستان و بلوچستان به بیش از 40 درجه رسید/باد شدید در راه جنوب شرق

محمود دیانتی گفت: در شبانه روز گذشته دمای هشت شهرستان استان به بیش از 40 درجه رسید که در این بین هامون با دمای 42 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد.
دمای 8 شهر سیستان و بلوچستان به بیش از 40 درجه رسید/باد شدید در راه جنوب شرق
به گزارش شستون؛ محمود دیانتی، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: همانطور که انتظار می رفت همچنان گرمای هوا در استان ادامه یافت و در شبانه روز گذشته دمای هوای شهرهای هامون، زهک، هیرمند، دلگان، قصرقند، راسک، زابل و نیکشهر به بیش از 40 درجه سلسیوس رسید.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز نیز گرمای هوا به ویژه در نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد و دماهای با محدوده 40 درجه سلسیوس مجدد تکرار شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد به نسبت شدید تا شدید نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می گیرد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

دیانتی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی این باد شهرستان های زاهدان، خاش، ایرانشهر (بزمان)، دلگان، سراوان را می فرا گیرد و در نقاط مستعد موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود وزش این باد در روز سه شنبه موجب کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی منتهی به استان کرمان نیز شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان از احتمال وقوع بارش های پراکنده در استان خبر داد و گفت: امروز در نیمه شمالی استان و ارتفاعات جنوب شرق شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده باران مهیا است، این بارش ها ناچیز و پراکنده پیش بینی می شود که ممکن است به صورت نقطه ای در برخی نواحی ببارد.

انتهای پیام/
 
 
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 18086
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *