800
۰
گزارشی از وضعیت ساماندهی مزار سیدالشهدای مقاومت؛

مزار شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی در حال ساماندهی است

ساماندهی مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گلزار شهدای شهر کرمان مدتی است که در دستور کار مسئولان کشور و استان کرمان قرار گرفته است که در حال حاضر قسمتی از گلزار شهدا که مربوط به قبور شهدای مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی است در حال ساماندهی است.
مزار شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی در حال ساماندهی است
به گزارش شستون؛ به نقل از راه آرمان، این روزها که بیش از 100 روز از شهادت سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد خبرهایی مبنی بر ساماندهی مزار مطهر این شهید و گلزار شهدای شهر کرمان دست به دست می چرخد، خبری که صحت و سقم آن را از مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان جویا شدیم.
مزار شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی در حال ساماندهی است
احمد گروهی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای در دستور کار بنیاد شهید برای ساماندهی گلزار شهدای شهر کرمان وجود ندارد و آنچه مسلم است ممکن است در مرکز تصمیماتی داشته باشند که نظر مقام معظم رهبری در این زمینه لحاظ می شود.
مدیر کل بنیا شهید استان کرمان بیان کرد: البته قسمتی از گلزار شهدا که مربوط به قبور شهدای مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی است در حال ساماندهی است و طرحی پس از چندین جلسه و کارگروه ارائه شد  که درحال اجرا در این بخش از گلزار است.
گروهی تصریح کرد:در حال حاضر  کار شروع شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان این فضا به اتمام می رسد و  قرار است فضایی مانند بخش پایینی گلزار شهدا در اینجا اجرا شود و هیچ خبری از گنبد و بارگاه مسقف نیست.
زائر سرا برای میهمان های مزار سردار شهید سلیمانی ساخته می شود
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی اما به خبرنگار ما گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی مسائل مهمی باید به وسیله مسئولان استان پیگیری می شد و برای انجام این مسائل به بهترین نحو ممکن و با توجه به اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت ملی و فراملی و سید الشهدای مقاومت است باید نظر مرکز را در این زمینه داشته باشیم.
امام جمعه کرمان افزود: از طرفی با توجه  به حضور مهمان های متعددی که از شهرهای و کشورهای مختلف برای زیارت مزار سردار سلیمانی به کرمان می آیند نیاز به یک زائر سرا داریم که در حال پیگیری است.
اگر قرار به ساماندهی باشد برای همه شهدا انجام می شود
حجت الاسلام علیدادی ادامه داد: در زمینه ساماندهی گلزار شهدا هر اقدامی که انجام شود برای همه شهدا صورت می گیرد و اینطور نیست که فقط مزار سردار سلیمانی سامان یابد لذا در حال ارزیابی برای این مسئله هستیم.
وی در ادامه به لزوم ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: با مشورتی که با مرکز انجام شد قرار بر این است در خصوص ترویج مکتب سردار سلیمانی نظر همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی و به ویژه  در جبهه های مقاومت صاحب نظر بوده و مسئولیت دارند جمع آوری شود که کار مقدماتی انجام شده و منتظر هستیم که نتیجه جمع بندی به ما اعلام شود.
امام جمعه کرمان در پایان مطرح کرد: در حال حاضر تدر مدت زمانی که طول می کشد تا تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود شورایی از مسئولان استانی و خانواده شهید سلیمانی تشکیل شده است تا به صورت موقت برخی از کارها انجام شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 18116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *