800
۰
حلاوت روزه داری پای آتش تنور نانوایی؛

اجر روزه رمضان، با پخت نان شهروندان/ اینجا شعله ها هم مانع ادای تکلیف شرعی نمی شود

قرار گرفتن رمضان در روزهای طولانی و دمای بیش از 40 درجه ای هوای سیستان و بلوچستان موجب شده تا روزه گرفتن برای برخی افراد سخت و دشوار شود اما هستند افرادی که اجر روزه داری را با پخت نان برای شهروندان دوچندان می کنند.
اجر روزه رمضان، با پخت نان شهروندان/ اینجا شعله ها هم مانع ادای تکلیف شرعی نمی شود
 به گزارش شستون؛ به نقل از صدای بلوچ، رمضان ماه عبادت و بندگی خداست، ماهی که مسلمانان با روزه داری بندگی خدا را سپاس می گویند و برای همه ما مسلمانان ایام ماه رمضان از خاطره انگیزترین روزهای زندگی به شمار میرود سحرها و افطارهای لذت بخشی در کنار خانواده که یادآور بسیاری از خاطرات و رفتارهای خاص پدرها و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یا فرزندان خانواده های ایرانی است.

این روزها با قرار گرفتن رمضان در روزهای طولانی و گرمای بیش از 47 درجه ای هوا روزه گرفتن سخت و طاقت‌فرسا است و اکثر شهروندانی که در جغرافیایی خاص همانند سیستان و بلوچستان زندگی میکنند مجبورهستند تا با نزدیک شدن به ظهر و یا پس از اتمام کار روزانه با سرعت خود را به منزل رسانده و در خنکای کولر به استراحت بپردازند.

چیزی که روزه گرفتن در این ایام را سخت کرده گرمای شدید و تشنگی ناشی از تعرق است و به عقیده بسیاری از شهروندان در این روزها حس تشنگی بیشتر از گرسنگی احساس می شود اما امسال نخستین سالی نیست که ماه مبارک رمضان در فصل گرما قرار گرفته است بلکه به طور میانگین در هر دوره سی ساله حدود ۱۰ سال مردم باید روزه داری در گرمای تابستان و بهار را تجربه کنند

اجر روزه رمضان در کنار تنور گرم نان

در همین رابطه بهادر بامری صاحب یکی از خبازی های شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: فعالیت خبازی من از ۲۰ سال قبل با حضور سه کارگر در شهر گلمورتی مرکز دلگان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کارگران هر روز از ساعات آغازین صبح فعالیت خود را در خبازی آغاز می کنند و کار آنها تا ظهر ادامه دارد و با توجه به گرمای هوا در شهرستان دلگان ، اکثر اوقات در عصرها فعالیت ندارند.

بامری اضافه کرد: کسانی که در نانوایی ها کار می کنند هم باید به فنون این کار آشنا باشند و هم اینکه صبر و تحمل کار کردن در چنین مکانی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان گاهی اوقات که در شرایط عادی دمای هوا در شهرستان دلگان نزدیک به ۵۰ درجه می رسد، دمای هوا در کنار تنور نانوایی ها به ۷۰ تا ۸۰ درجه هم می رسد.

بامری افزود: کار کردن در چنین شرایط طاقت فرسا و سختی، ایثار و از خودگذشتگی فراوانی می خواهد که الحمدالله کارگران خبازی ها با صبر مثال زدنی خود آن را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر قرار به این باشد که خود ما روزی در نانوایی ها کار کنیم، قطعا آن شرایط سخت و دشواری را که کارگران تحمل می کنند، تحمل نکنیم.



انتهای پیام
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 18130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *