تراژدی تکراری شهروندان زاهدانی؛

شلوغی صف های نفت در روزهای کرونایی مردم را کلافه کرد/ پاسکاری حقوق شهروندان در کافی نت ها

10 خرداد 1399 ساعت 12:23

در روزهایی که کرونا در سیستان و بلوچستان به اوج خود رسیده است مردم برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات خود جهت دریافت سوخت مورد نیاز در اطراف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تجمع کرده اند.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، اگرچه این روزها کووید 19 با سرعت بیشتری در سیستان و بلوچستان در حال انتشار است، اما رفت و آمد و تجمع مردم نشان می دهد این بیماری در میان هم استانی ها عادی شده، به طوری که فاصله گذاری اجتماعی در بسیاری از مناطق رعایت نشده است، در این میان شهروندان زاهدانی برای انجام امور مربوط به دریافت سوخت خود به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان و کافی نت های اطراف مراجعه می کنند که برخی از آنان در تماس تلفنی با این پایگاه خبری از وضعیت موجود گلایه کردند.

گویا معطلی مردم در صف های طولانی پایانی ندارد و تنها از حاملی به حامل دیگر تغییر می یابد یک روز صف بنزین و گاز و امروز نفت که موجب سرگردانی و نارضایتی مردم شده و می طلبد دست اندرکاران امر چاره اساسی بیاندیشند.

فاصله اجتماعی نادیده گرفته شده

لکزایی، یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: برای انجام ویرایش اطلاعات مربوط به نفت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان و کافی نت اطراف آن مراجعه کردم اما با شلوغی زیادی مواجه شدم که در آن به فاصله گذاری اجتماعی توجهی نمی شد.

شهنوازی، یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: کافی نت های اطراف شرکت نفت بسیار شلوغ است و مدت زمان زیادی صرف انجام کار می شود، اما به دلیل این که کار ناقص انجام شده است دوباره مجبور به مراجعه به شرکت نفت و یا کافی نت هستیم، در حالی که در این روزهای کرونایی باید کارها به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری مردم انجام شود.

شهروندان به کافی نت مراجعه نکنند

محمد کهنسال، مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان در پاسخ به پیگیری خبرنگار عصرهامون گفت: نیازی به حضور ارباب رجوع به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیست.


وی اضافه کرد: مردم می توانند با مراجعه به سایت نیو تجارت آسان به آدرس اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir برای دریافت فرآرده های نفتی و یا تغییر در تعداد اعضای خانوار و ویرایش اطلاعات خود درخواست دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: به مردم اعلام شده است که از طریق سایت مذکور برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند که نیازی به مراجعه به کافی نت و حتی نواحی شرکت نفت نیست، فردی در گذشته به اداره پست مراجعه و کارت دریافت کرده است که این کارت پس از گذشت بیش از یک سال دارای اعتبار نیست و باید به سایت مراجعه کند، رمز عبور بگیرد و اطلاعات خود را تغییر دهد و مشخصات خود را ثبت کند که این مشخصات وارد سیستم شرکت نفت شده و از سوی این شرکت تایید می شود که نیازی به مراجعه به نواحی نیست.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: بنرهایی در این زمینه نصب شده است که در آن اعلام شده مردم با مراجعه به سایت می توانند کار خود را انجام دهند و حتی بروشورهایی هم جهت راهنمایی به آن ها داده می شود، اما اکثر مراجعه کنندگان به همان دو یا 3 کافی نت نزدیک شرکت نفت مراجعه می کنند که نیازی به مراجعه به آن ها هم نیست .

کهنسال تصریح کرد: بیشتر مردم گوشی های هوشمند دارند و می توانند از طریق آن ها وارد سایت شوند و کار خود را انجام دهند و یا به دیگر کافی نت های شهر مراجعه کنند. نباید مردم در کافی نت های اطراف این شرکت تجمع کنند که در این جا نیاز است بهداشت ورود کند و در این زمینه اقدامی انجام دهد.

به گفته وی، متصدی کافی نت هم ممکن است تغییرات و ویرایش اطلاعات را به درستی انجام ندهد و سبب می شود مردم دوباره به کافی نت مراجعه کنند در حالی که شهروندان از همان ابتدا می توانند این کار را بدون مراجعه به کافی نت از طریق گوشی، لپ تاپ و ... انجام دهند و بعد از سه تا چهار روز اطلاعات آن ها تایید می شود و می توانند به فروشنگی ها مراجعه و نفت خود را دریافت کنند.

کهنسال گفت: ظرفیت مخازن نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان و تمام فروشندگی ها هم تکمیل است و به فروشندگی ها هم اعلام شده که خرید نفت داشته باشند و هیچ مشکلی در زمینه نفت وجود ندارد.

انتهای پیام/
 
 
 


کد مطلب: 18600

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/18600/شلوغی-صف-های-نفت-روزهای-کرونایی-مردم-کلافه-پاسکاری-حقوق-شهروندان-کافی-نت

شستون
  https://shastoon.ir