800
۰
معاون مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

گام مثبت بندر چابهار برای حفظ منافع آیندگان از سواحل جنوب شرق

عباس آذرپیکان گفت: بندر چابهار به منظور حفظ حق و منافع آیندگان از سواحل سیستان و بلوچستان، طرح تدقیق مدیریت یکپارچه سواحل استان را در دستور کار قرار داده است.
گام مثبت بندر چابهار برای حفظ منافع آیندگان از سواحل جنوب شرق
به گزارش شستون؛ عباس آذرپیکان، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون، بیان کرد:  مرحله اول مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی  از سال 84 تا 90 توسط سازمان بنادر با همکاری 16 نهاد و وزارتخانه انجام شد.

وی ادامه داد: این مطالعات پس از انجام مراحل تصویب در سازمان بنادر، شهریور 91 در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب و به استانداران ساحلی به عنوان یک مرجع جهت استفاده در تصمیم گیری ها و اقدام های مربوط به سواحل ابلاغ شد.

 معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان با بیان این که یکی از وظایفی که در این مصوبه به سازمان بنادر محول شد، تدقیق و بررسی جزئی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی  بود، اذعان کرد: در همین راستا از اواخر سال گذشته در جهت تدقیق این مطالعات، از ظرفیت مشاوران متخصص استفاده شد.

وی افزود: خروجی این مطالعات نقشه هایی است که کاربری اراضی در نوار ساحلی را مشخص نموده و امکان مکان نمایی و واگذاری بهینه ترین اراضی جهت احداث کارخانه های فرآوری را میسر می سازد به گونه ای که هیچگونه مغایرتی با توزیع یکنواخت جمعیت و منابع زیستی وجود نداشته باشد.
 

آذرپیکان گفت: مشاور جهت تدقیق طرح ملی ICZM یا مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان نیز انتخاب شده و مطالعات آن در حال انجام است که انتظار می رود همه ارگان های متولی در سیستان و بلوچستان در خصوص انجام مطالعات این طرح با مشاور همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورند.

 وی بیان کرد: در همین راستا دوازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد.

این مقام مسئول هدف از تشکیل این کمیته را هماهنگی بین ارگان ها و دستگاه های متولی که در بخش ساحلی فعالیت دارند اعلام و اذعان کرد:  در این نشست موضوع مکان نمایی پروژه های گردشگری در سواحل استان و پروژه شهرداری بندر چابهار مورد بررسی قرار گرفت.

آذرپیکان افزود: طبق دستور استاندار دستگاه های اجرایی باید علاوه بر توجه به قانون مداری، موارد مطروحه در حوزه سواحل را در کارگروه مدیریت سواحل استان بررسی و حل و فصل کنند.

وی با اشاره به تقدیر استاندار از عملکرد خوب بندر چابهار از تخلیه و بارگیری کالا، ادامه داد: کمیته سواحل، یکی از کمیته های راهبردی مهم جهت هماهنگی بین بخشی است که جلسات آن منظم و به صورت شفاف برگزار می شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 18641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *