800
۰

دولتمردان با چه شاخصی از رضایتمندی مردم حرف می‌زنند؟/ هنوز معیار جیب مردم است؟

درحالی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی روبرو هستند و برخی آمار و ارقام از تنگ تر شدن سفره آنان حکایت می کند دولتمردان از پیشرفت های کشور در دولت یازدهم و دوازدهم و رضایت مردم سخن می گویند.
دولتمردان با چه شاخصی از رضایتمندی مردم حرف می‌زنند؟/ هنوز معیار جیب مردم است؟
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها کشورمان دچار مشکلات عدیده ای خصوصا در حوزه اقتصادی و معیشتی است. اما رئیس جمهور در همین اوضاع و احوال مطرح می کند که در دولتهای یازدهم و دوازدهم گشایش ها و پیشرفت های زیادی بوجود آمده است. هرچند اگر کشورمان پیشرفت هایی هم در این هفت ساله داشته باشد، این روزها با وجود مشکلات معیشتی که وجود دارد این اخبار مورد استقبال جامعه قرار نمی گیرد.
این درحالی است که «حسن روحانی» در اولین نشست خبری ‌اش، در دولت یازدهم گفته بود، "معیار اصلی تورم جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار"، بیش از پیش صحت آن را تصدیق و مفهوم آن را درک می کنند.
از سوی دیگر « اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی با اشاره به نظرسنجی هایی که در اسفندمان سال انجام شده است بیان می کند که مردم از دولت رضایت دارند. اما بازهم به موضوع تورم و جیب مردم که مورد تاکید روحانی در سالهای اول ریاست جمهوری اش بود نظری بیندازیم، چندان نمی شود به موضوع رضایت مردم از دولت در این حوزه اشاره کرد.
متاسفانه اینگونه اظهار نظرها در زمانی که مردم مشکلات زیادی در حوزه اشتغال و معیشت دارند بیشتر از اینکه باعث تنویر افکارعمومی و آگاه سازی آنان از خدمات دولت شود سبب ساز دلخوری مردم از دولت می شود. این روزها مردم بیشتر از اینکه از دولتمردان بخواهند از اقداماتشان تعریف بکنند بیشتر می خواهند کاری برای وضعیت اقتصادی آنها در این شرایط انجام دهند. 
اظهارات تامل برانگیزی که موجب تعجب مردم شد
برخی از دولتمردان در دولت تدبیر و امید در اظهارنظرها و نطق‌های خود ادعاهای قابل تاملی داشتند که به نظر می رسد با این سخنان بیشتر به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خود هستند. 
این اظهارت بیش تر افکار جامعه را به هم می ریزد در صورتی که باید ادعاها و اظهارات دولتمردان برآیند واقعی داشته باشد. به عبارت دیگر دولت پس از گذشت 7 سال از عمر خود باید گزارش اقدامات خود را که به ثمر نشسته است ارائه کند، اما شاهدیم که دولتمردان به جای تنویر افکار در صدد آمارسازی و حرف درمانی هستند.
در جدول زیر برخی از اظهارات سران دولت دوازده درباره پیشرفت کشور که مورد انتقاد افکارعمومی و رسانه ها قرار گرفت را مشاهده می کنید.
ردیف مسئول دولتی موضوع سخنان
1 روحانی  
پیشرفت های کشور در دولتهای یازدهم و دوازدهم
رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در دو دوره‌های یازدهم و دوازدهم از این دوران به عنوان دوران گشایش و پیشرفت یاد کرد و گفت: در دولت یازدهم اگر چه تحریم‌ها برقرار بود، اما با اقداماتی مانند توافق اولیه در ۱۰۰ روز اول و تعدیل تحریم‌ها ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد می‌شد و اقدامات بسیار مهمی انجام گرفت که در نهایت به توافق هسته‌ای و موفقیت در زمینه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها منجر شد.
2 جهانگیری رضایتمندی مردم از دولت معاون اول رییس جمهور با اشاره به ارزیابی های انجام شده و اعلام رضایتمندی مردم نسبت به اسفندماه، تصریح کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد دولت بالا رفته و عدم رضایتمندی آنها نسبت به اسفند سال 98 کاهش یافته و احساس جامعه این است که مسئولین در حال تلاش برای حل مشکلات آنها هستند.
 
3
 
جهانگیری پاسخ به منتقدان ظرف 5 دقیقه اسحاق جهانگیری طی توییتی نوشت: «همه حرف های که علیه دولت زده می شود را میتوان ظرف 5 دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهیم داد. اما الان شرایط کشور به گونه ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه ای مهمتر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم»
4 روحانی تناسب حقوق و تورم روحانی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل از دولت تدبیر و امید میزان اضافه حقوق کارمندان با تورم همخوانی نداشت، گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش کرده‌ایم نسبت واقعی میان تورم و افزایش حقوق‌ها و مزایا وجود داشته باشد و در حوزه‌های دیگر مثل فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، دولت الکترونیک، گردشگری و محیط زیست نیز شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم.
5 روحانی برجام رییس‌جمهوری با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی من این بود که برجام نشکند، گفت: همه کارخانه‌هایی که دیروز افتتاح کردیم در سایه برجام افتتاح شدند؛ برجام چیز بدی بود که بجای ۱ میلیون بشکه نفت توانستیم ۲.۸ میلیون بشکه ‌بفروشیم؟
6 روحانی سخنرانی سال جدید رئیس جمهور گفت: همه آمارها به ما می‌گوید در 9 ماهه سال 98 رشد اقتصادی ما مثبت بوده و تورم در حد ممکن مهار شده است. تعداد مجوزها برای تولید بیش از حد انتظار بوده، سرمایه‌گذاران و همه تجار و ملت قدرتمند ما با صادرات غیرنفتی همه نیازهای ما را تامین کرد و دولت توانست در این سال سخت همه نیازمندی‌های ضروری کشور را تامین کند و با ارز ترجیحی، کالاهای اساسی را تامین کند و امروز یعنی اولین روز سال 1399 ذخایر استراتژیک کشور ما از هر سال دیگر و از هر نوروز دیگر بهتر است.
7 روحانی مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت های روستایی 98 روحانی گفت: دولت از هیچ تلاشی برای توسعه و پیشرفت روستاها دریغ نمی‌کند. رئیس جمهور با بیان اینکه کار بزرگی برای خدمت‌رسانی به روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: جهاد سازندگی در این راه پیشتاز بود و نیروهای انقلابی برای توسعه و پیشرفت روستاها خدمت‌رسانی می‌کردند و امروز افتخار می‌کنم که یکی از شعارهای ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه روستاها بوده است.
8 روحانی مراسم افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان قزوین 96 روحانی با بیان اینکه کشور در مسیر حرکت و پیشرفت قرار گرفته است، گفت: امروز شرایط مناسبی برای تولید و صادرات بوجود آمده است و باید از آن استفاده کرده و همدیگر را کمک کنیم، اما متأسفانه عده‌ای نه تنها از این شرایط جدید استفاده نمی‌کنند بلکه به نحوی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.

انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 18833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *