800
۰
سردار تنگسیری مطرح کرد؛

روایتی از یافتن لاشه‌های «پهپاد آمریکایی»/ امداد غیبی سر راه رزمندگان+ عکس

7 شناور سپاه راهی شدند و با تعیین دقیق نقطه سقوط، بالاخره به قطعاتی از لاشه‌های پهپاد آمریکایی دست می‌یابند اما فرمانده شناورها به ناگاه متوجه نبود یکی از شناورها می‌شود.
روایتی از یافتن لاشه‌های «پهپاد آمریکایی»/ امداد غیبی سر راه رزمندگان+ عکس
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ۳۰ خرداد سال گذشته بود که پهپاد متجاوز MQ-4C آمریکا مشهور به ترایتون که از مبدأ پایگاه ظفره در امارات متحده عربی به پرواز درآمده بود، پس از یک پرواز طولانی که بر فراز آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا محدوده چابهار و در مجاورت مرز هوایی جمهوری اسلامی ایران انجام داد، در مسیر بازگشت خود و در محدوده کوه مبارک در استان هرمزگان پس از تجاوز چند کیلومتری به مرزهای هوایی کشورمان مورد اصابت موشک سامانه پدافندی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.
درباره شیوه رهگیری و شناسایی و انهدام این پهپاد گرانقیمت و سری آمریکایی‌ها تا به امروز سخن بسیار گفته شده است اما از نقش نیروی دریایی در اثبات حقانیت اقدام هوشمندانه پدافند هوایی کشورمان و یافتن دلاورانه قطعات لاشه این پهپاد در دریای طوفانی آن روز سخنی تاکنون به میان نیامده است.
خبرگزاری فارس استان هرمزگان برای اولین بار در گفت‌وگو با سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان ابعاد تازه‌ای از صبح روز سرنگونی پهپاد متخاصم آمریکایی و رشادت دلاورانه پاسداران پایگاه امامت جاسک نیروی دریایی سپاه پرداخته است. جمع‌آوری سریع لاشه‌های این پهپاد در آبهای سرزمینی کشورمان بار دیگر بر رفتار تجاوزکارانه آمریکایی‌ها صحه نهاد و بر حقانیت پدافند هوایی کشورمان و اقدام به موقع آنان تأکیدی دوباره‌ای ساخت.
برگزیده‌ای از اظهارات سردار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در ادامه می‌آید.

* پهپاد آمریکایی که زده شد، من تهران بودم و فورا با فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه در جاسک تماس گرفتم و از وی خواستم که به هر شکل ممکن تکه‌های این پهپاد سرنگون شده را از آب بیرون بکشند.
* هوا در آن روز در محدوده سواحل کوه مبارک در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان (مکران)  به قدری طوفانی و مواج بود که حتی شناورها یکدیگر را نیز نمی‌دیدند.
* 7 شناور سپاه راهی شدند و با تعیین دقیق نقطه سقوط، بالاخره به قطعاتی از لاشه‌های پهپاد آمریکایی دست می‌یابند اما فرمانده شناورها به ناگاه متوجه نبود یکی از شناورها می‌شود.
 
 
 
* پس از طرح موضوع با فرمانده نیروی دریایی سپاه، 2 شناور به گشت زدن برای یافتن شناور مفقود شده، اعزام و 4 شناور کار جمع‌آوری لاشه‌های پهپاد آمریکایی را بر عهده می‌گیرند.
* در عمق 81 متری دریا، یکی از شناورهای سپاه با دو پاسدار مفقود می‌شوند اما نصرت الهی که همواره با فرزندان ملت ایران است سبب شد تا این دو رزمنده از ساعت 8 صبح تا 5 عصر شناکنان خودشان را به سواحل سیریک برسانند. مردم ساحل نشین روستاهای نزدیک به کوه مبارک این دو رزمنده را با سخاوت بی‌پایان در آغوش گرفتند و ما غروب آن روز، دو رزمنده را به پایگاه‌شان بازگرداندیم.
* قطعات و لاشه‌های به جا مانده از پهپاد متجاوز آمریکایی به سرعت جمع‌‌آوری شد و تا پیش از خبر شبانگاهی به تهران رسید و در خبر سیما نیز به جهانیان نشان داده شد تا همه دنیا بدانند که ما پهپاد آمریکایی را در حریم سرزمینی‌ خودمان سرنگون کردیم و از سوی دیگر جلوی بسیاری از شیطنت‌های پس از آن نیز توسط دشمنان گرفته شد.
* نکته بی‌نظیر ماجرا این که صبح روز بعد، رزمندگان نیروی دریایی سپاه با روش خاصی با استفاده از تکنیک صید ترال، ضمن بالا کشیدن شناور غرق‌شده به طرز معجزه آسایی، تمام سلاح ها و تجهیزات این شناور را که در طوفان غرق شده بود، در درون آن سالم یافتند و این شناور با اندک تعمیراتی بار دیگر عملیاتی شد. این را از امدادهای غیبی الهی می‌دانیم که نصیب رزمندگان ما شد.


انتهای پیام/
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 18929
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *