800
۰
علی رغم شیوع ویروس کرونا؛

تعطیلی 9 ماهه داروخانه صدای مردم مهرستان را در آورد/ جمعیت 6 هزار نفری روستاهای "دیهی" در معرض خطر ابتلا به کووید 19

اهالی روستای دیهی شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان که از 9 ماه قبل داروخانه درمانگاه روستایشان تعطیل بوده، خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
تعطیلی 9 ماهه داروخانه صدای مردم مهرستان را در آورد/ جمعیت 6 هزار نفری روستاهای "دیهی" در معرض خطر ابتلا به کووید 19
به گزارش شستون، یکی از اهالی روستای دیهی با ارسال پیامی به این پایگاه خبری از تعطیل بودن داروخانه این روستا ابراز گلایه کرد و خواستار رفع این معضل از سوی متولیان امر شد. 
 
وی گفت: داروخانه مرکز سلامت روستای دیهی فاقد مسئول فنی و بهیار است و مردم برای تهیه دارو به شهر مراجعه می کنند. 
 
این روستایی ادامه: همچنین این روستا به مدت 9 ماه رنگ پزشک را به خود ندید که نهایت هفته گذشته یک پزشک در مرکز سلامت روستا مستقر شد اما همچنان مشکل تهیه دارو در روستای دیهی پا برجاست.
 
عبدالنبی دامنی عضو شورای شهر روستای دیهی در گفت و گو با شستون بیان کرد: روستای دیهی در فاصله 20 کیلومتری از شهر مهرستان قرار دارد که مردم برای تهیه داروی مورد نیاز خود دچار مشکل شده اند. 
 
وی افزود: این روستا از 9 ماه قبل فاقد پزشک و داروخانه در درمانگاه بوده که هفته گذشته یک پزشک برای روستا در نظر گرفته شد و در حال حاضر در درمانگاه مستقر است. 
 
عضو شورای روستای دیهی ادامه داد: اکثر مردان این روستا در طول روز سرکار هستند و نمی توانند برای تهیه دارو به شهر بروند که به اجبار مادران برای تهیه داروی مورد نیاز به مهرستان مراجعه می کنند. 
 
دامنی خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع کرونا و وضعیت موجود در مهرستان چرا مردم روستا باید علاوه بر رنج بیماری، خطر ابتلا به کووید 19 را نیز تحمل کنند؟
 
وی تصریح کرد: بهتر است مسئول مربوطه برای داروخانه درمانگاه یک مسئول فنی در نظر بگیرند تا این معضل روستاییان نیز مرتفع شود چرا که عدم توجه به این مسئله در بحران کرونا می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای بیماران به دنبال خواهد داشت. 
 
انتهای پیام/
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 19051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *