800
۰
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان:

۲۱ رشته قنات در بخش آشار وجود دارد/ ایجاد اشتغال پایدار در مهرستان با زیر کشت رفتن 20 هکتار از اراضی

عبدالله سپاهی گفت: با زیرکشت رفتن ۲۰ هکتار اراضی مربوطه درسال جهش تولید باعث برگشت امید به زندگی برای کشاورزان این روستا وایجاد اشتغال پایدار شده است.
۲۱ رشته قنات در بخش آشار وجود دارد/ ایجاد اشتغال پایدار در مهرستان با زیر کشت رفتن 20 هکتار از اراضی
به گزارش شستون، فرماندار شهرستان به اتفاق مدیر جهاد کشاورزی و مسئول فنی و زیربنایی مدیریت از قنوات ، مزارع وباغات بخش آشار بازدید کرد.

در این بازدید از عملیات انجام گرفته  بر روی قنوات چالاکی و گزاویز منطقه ایرافشان بازدید شد.

عبدالله سپاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهرستان در حاشیه این بازدید گفت: تعداد ۲۱ رشته قنات در بخش آشار وجود دارد که عملیات مرمت و بازسازی تعداد هشت رشته قنات در سنوات گذشته انجام گرفته و قنوات گزاویز و چالاکی از اعتبارات ملی سال ۹۸ مرمت  و بازسازی شده اند.

وی اختصاص اعتبارات شناور ملی را فرصت استثنایی برای مرمت و بازسازی قنوات و اجرای سیستم های آبیاری نوین برشمرد و  عنوان کرد: احیاء مجدد  قنات چالاکی بعد از ۲۰ سال و زیر کشت رفتن ۲۰ هکتار اراضی مربوطه درسال جهش تولید باعث برگشت امید به زندگی برای کشاورزان این روستا و ایجاد اشتغال پایدار شده است.

 فرماندار  شهرستان کارهای انجام گرفته در بخش آشار را رضایت بخش اعلام کرد و در رابطه با تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت تولیدمحصولات   اقتصادی خصوصا انگور یاقوتی تاکیدکرد.


انتهای پیام/
دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 19056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *