800
۰
جهاد در تابستان داغ سیستان و بلوچستان؛

اینجا دمای50درجه ای هم مانع سپاه برای ساخت خانه محرومین نمی شود

سپاه و بسیج از جمله ارگان هایی هستند که در تمامی مشکلات و سختی ها از جمله سیل و زلزله و دیگر حوادث در کنار مردم بوده اند و این بار نیز با ساخت خانه برای محرومین به یاری مردم نیازمند شتافتند.
اینجا دمای50درجه ای هم مانع سپاه برای ساخت خانه محرومین نمی شود
به گزارش شستون؛ نداشتن سر پناه مناسب برای برخی از روستاییان در روستاهای دور افتاده و صعب العبور مهرستان در سیستان و بلوچستان یکی از معضلاتی است که روستاییان این منطقه به دلیل فقر و نداری با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 برخی از اهالی روستاهای این شهرستان به دلیل نداشتن وضعیت مناسب مالی، از داشتن سرپناه مناسب محروم هستند که در سرما و گرما زندگی برای آنها دشوار شده است.

سپاه و بسیج از جمله نهادهایی هستند که از سال ها قبل به یاری محرومین جامعه شتافته و در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی برای زدودن غبار محرومیت در جامعه به ویژه نقاط کم برخوردار پا به عرصه سازندگی نهاده اند.

ساخت خانه محرومین، مسجد، نوسازی و باز سازی مدارس، حوزه های علمیه و جاده سازی در مناطق محروم کشور از جمله مهربانی و فداکاری  سپاهیان و بسیجیان در قالب طرح های محرومیت زدایی است که در سال های اخیر به نمایش گذاشته اند که به همت بسیج سازندگی و ناحیه مقاومت سپاه مهرستان برای افراد نیازمند خانه محرومین در حال ساخت می باشد.
 
حسین  نکویی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهرستان از روستاهای کهن مگار، افضل آباد و کهن ملا جهت مرمت مسکن محرومین و ساخت سرویس بهداشتی برای افراد نیامند در روستاهای مذکور بازدید کرد.


محرومیت زدایی رسالت سپاه و بسیج است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه فعالیت سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی را یک وظیفه برای خود می‌دانیم، بیان کرد: در طول انجام طرح های محرومیت زدایی در سطح شهرستان نیازهای اصلی و اساسی مردم را نیز بررسی و شناسایی می کنیم تا با مشارکت خود آنها این نیازها را برطرف می سازیم.

وی افزود: از آنجایی که محرومیت زدایی یکی از رسالت های ذاتی سپاه است، امید می رود با ساخت خانه محرومین در این منطقه ذره ای از مشکلات روستاییان مرتفع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان با اشاره به اینکه مشارکت در اردوهای جهادی یک عمل خداپسندانه است، خاطر نشان کرد: می توان با حضور در اردوهای جهادی و فعالیت های عمرانی در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه گام های بلندی برداشت.

نکویی در پایان با اشاره به اینکه گرما و دمای بالای هوا مانع از عزم جدی سپاه برای محرومیت زدایی نمی شود، خاطر نشان کرد: با همکاری گروه 40 مهندسی اصفهان و همچنین قرارگاه قدس سیستان و بلوچستان  تاکنون41 واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد شده است و تعداد 39 واحد دیگر تا پایان سال جاری آماده تحویل داده می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 19060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *