800
۰

در تابستان چه بپوشیم؟ از خرید تا نگهداری لباس‌ها

در تابستان‌ها اینقدر لباس‌های اشتباهی می‌پوشیم که بر اثر تعریق بیش از اندازه مدام مجبوریم آن‌ها را بشوییم و طی شست‌ و شوهای بسیار، لباس‌هایمان از بین می‌روند و دیگر کُپ قشنگی در تن‌ نخواهند داشت.
در تابستان چه بپوشیم؟ از خرید تا نگهداری لباس‌ها
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز: در تابستان داغ ناگاهانه، لباس‌های گرم انتخاب نکنید. لباس‌هایتان را از جنس و رنگ‌های خنک انتخاب کنید تا کمتر اذیت شوید. در تابستان‌ها اینقدر لباس‌های اشتباهی می‌پوشیم که بر اثر تعریق بیش از اندازه مدام مجبوریم آن‌ها را بشوییم و طی شست‌ و شوهای بسیار، لباس‌هایمان از بین می‌روند و دیگر کُپ قشنگی در تن‌ نخواهند داشت. ب همین‌ سادگی از پولی که برای خرید لباس‌هایمان هزینه می‌کنیم تنها در مدت کمی و حداقل استفاده را می‌بریم. «ایرنا زندگی» پیشنهاد جداب برای شما دارد که هم در خرید و هم در نگه‌داری لباس‌های تابستانه، کمک‌تان می‌کند.
رنگ‌های تابستانه
۱) سفید
۲) کرم
۳) آبی روشن (آبی آسمانی)
۴) سبز روشن (سبز کاهویی)
۵) آجری
۶) گلبهی
۷) صورتی روشن
۸)قرمز
۹)نسکافه‌ای
۱۰) طوسی روشن
۱۱) زرد
تا حد امکان از رنگ‌های تیره استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر از رنگ‌های دیگر گرما را جذب می‌کنند و رنگ‌های تیره باعث‌ می‌شوند تعریق بدن بالا برود. در این صورت باید لباس‌هایتان را بعد از هر بار استفاده بشویید. موادهای شست و شو به مرور زمان بر رنگ و جنس لباس‌هایمان اثر منفی می‌گذارند تا جایی که دیگر لباس‌هایمان قابل استفاده نیستند. البته به خاطر داشته باشید که لباس‌ها بالاخره روزی از بین می‌روند یا دل‌مان را می‌زنند؛ اما ما می‌توانیم با رعایت برخی نکات عمر استفاده از لباس‌هایمان را بالا ببریم.
این نکات را برای طولانی‌ کردن عمر لباس‌هایتان
۱) همیشه قبل از پوشیدن لباس‌های مناسب بیرون دوش بگیرید
۲) از اسپرها و عطرها استفاده کنید
۳) اگر اتو نیاز دارد حتما آن را اتو بزنید
۴) مراقب باشید که روی صندلی کثیف و آلوده ننشینید
۵) در خانه لباس‌هایتان را در جای مناسب آویزان یا تا کنید
۶) از آب سرد برای شست و شو استفاده کنید
۷) بعد از تمیز شدن آنها را در نرم‌کننده لباس بگذارید تا نیم ساعت بمانند
جنس لباس چه باید باشد؟
لباس‌هایتان را از جنس نخ طبیعی انتخاب کنید که اغلب بر روی آنها درج شده است  (cotton).   هر چه درصد نخ لباس بیشتر باشد، لباس، خنک‌تر و عمر طولانی‌تری خواهد داشت.
پنبه نیز طبیعی است؛ اما بعد از مدتی گول می‌اندازد و گرم‌تر از جنس نخ است.  البته با یک ژیلت نو، از شر این پنبه‌های گلوله شکل چسبیده به لباس می‌توانید خلاص شوید. لباس‌هایی که بیش از اندازه نرم و لطیف هستند درصد پنبه‌ی بیشتری دارند.
جنس پارچه‌هایی که اصطلاحا به آنها (مواد) می‌گویند ساخته شده از فرآورده‌های نفتی است که نه تنها به شدت گرم هستند؛ بلکه به عنوان دم کُنی عمل می‌کنند. یعنی اجازه‌ی خروج گرما را از بدن نمی‌دهند. به همین دلیل تعریق در این چنین لباس‌ها چندین بیشتر شده و زودتر بو می‌گیرند.
منبع: ایرنا
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 19080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *