800
۰
گزارشی از محرومیت در شرقی ترین نقطه ایران؛

مهاجرت در کمین مرزنشینان سیستان و بلوچستان/اینجا واژه برق برای کودکان معنا ندارد

روستای رحمت آباد و عزت آباد در شرقی ترین نقطه کشور از توابع بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان از داشتن نعمت برق محروم هستند و در گرمای طاقت فرسای این روزهای سیستان و بلوچستان هیچ گونه وسایل سرمایشی برقی ندارند.
مهاجرت در کمین مرزنشینان سیستان و بلوچستان/اینجا واژه برق برای کودکان معنا ندارد
به گزارش شستون،  اهالی روستای رحمت آباد و عزت آباد بخش بم پشت  از داشتن وسایلی همچون تلویزیون محروم هستند و با مشکلات فراوانی از جمله عدم دسترسی به جاده استاندارد و خطوط تلفن دست و پنجه نرم می کنند. 

مردم روستاهای مذکور به دلیل نداشتن برق، وسیله ای برای نگهداری مواد غذایی، خنک نگه داشتن آب آشامیدنی و لوازم سرمایشی محروم هستند که زندگی را برای مردم مرز نشین این منطقه دشوار کرده است. 

نوشیدن آب سرد حسرتی برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان
یکی از اهالی روستای عزت آباد با اشاره به اینکه حسرت نوشیدن یک جرعه آب سرد در دلمان مانده است، گفت: روستای عزت آباد با شهر سیرکان بخش مرزی بم پشت تنها دو کیلومتر فاصله دارد که از نعمت برق محروم است. 

وی افزود: نبود برق در این منطقه و با وجود گرمای طاقت فرسای فصل تابستان، طاقت مردم را طاق کرده است و برخی ها بالاجبار مجبور به اجاره منزل در شهر می شوند تا لحظاتی را به راحتی و در هوای خنک استراحت کنند.

این روستایی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی ارائه کرده است، بیان کرد: روستاییان عزت آباد از داشتن نعمت برق محروم هستند که از مسئولان انتظار می رود هر چه سریعتر این معضل را در این نقطه مرزی رفع کند چرا که با غروب آفتاب روستا در تاریکی فرو می رود و برای روشنایی از فانوس و یا آتش استفاده می کنیم.


علت عدم برق رسانی مشکل در استاد زمین های مسکونی بوده
سپاهیان بخشدار بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: علت عدم برق رسانی به روستای عزت آباد مشکل در اسناد زمین های این منطقه بوده است. 

وی افزود: در حال حاضر این مشکل مرتفع و برق رسانی به روستای عزت آباد در دستور کار قرار گرفته است. 
بخشدار بم پشت گفت: روستای رحمت آباد در نوار مرزی قرار گرفته است و این روستا به تازگی کد دریافت کرده است. 

سپاهیان خاطر نشان کرد: روستای مذکور بالای 20 خانوار جمعیت دارد که پیگیر انجام روند اداری برای دریافت امتیاز برق برای روستا هستند. 


برق رسانی به عزت آباد در گرو تأمین اعتبار
محمد رفیع شجاعی مدیر اداره برق شهرستان سراوان نیز به خبرنگار ما گفت:  با توجه به پیگیری های مکرر در خصوص برق رسانی به روستای عزت آباد به محض تعیین تکلیف اعتبارات، کار برق رسانی به این روستا انجام می شود. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص برق رسانی به منطقه عزت آباد وجود ندارد، گفت: استعلامات لازم برای این روستا سال گذشته انجام شده و به محض دریافت اعتبارات جهت برق رسانی در برنامه قرار خواهد گرفت. 

مدیر اداره برق سراوان خاطر نشان کرد: اراضی روستای رحمت آباد دارای مشکل است و چنانچه مشکل رفع و روستا دارای کد باشد عمیلیات برق رسانی نیز انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 19082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *