800
۰

دخالت مجدد پاریس در امور داخلی ایران

وزارت خارجه فرانسه با گزافه گویی مجدد درباره دستگیری یک شهروند دو تابعیتی محکوم شده در ایران، علیه تهران اتهام زنی کرد.
دخالت مجدد پاریس در امور داخلی ایران
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه فرانسه غروب سه شنبه با دخالت در امور داخلی ایران، ادعایی تکراری مطرح کرد.
به گزارش «خبرگزاری فرانسه»  وزارت خارجه فرانسه مدعی شده که ایران «فریباه عادلخواه »  یک شهروند دوتابعیتی (محکوم به اقدامات امنیتی علیه ایران) را با اهداف سیاسی نگه داشته است. «آگنس واندر موهل» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شده که مدارک و مستندات ایران در این زمینه واقعی نیست.
 
این در حالی است که «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در خصوص یکی از اتباع ایرانی گفته بود : «تابعیت مضاعف اتباع ایرانی در قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا "خانم  فریباه عادل‌خواه" یک تبعه ایرانی محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.»
 
موسوی با تاکید بر اینکه پرونده عادلخواه در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است، مداخله وزارت خارجه فرانسه در  پرونده اتباع ایران  را فاقد موضوعیت و وجاهت خواند.
 
دولت فرانسه چندی است که همسو با مقامات آمریکایی به  بهانه سازی علیه ایران  روی آورده است. فریبا عادلخواه به دلیل «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» از سوی دستگاه قضایی ایران محکوم شناخته شده است.
 
منبع: فارس
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 19087
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *