800
۰

تامین انرژی تحلیل رفته بدن با چند میان‌وعده ساده و خوشمزه

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در میان وعده، تاثیر زیادی در تامین ویتامین‌های بدن دارد.
تامین انرژی تحلیل رفته بدن با چند میان‌وعده ساده و خوشمزه
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز ، نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص برخی از مواد غذایی سالم در میان وعده اظهار کرد: کلم بروکلی جزو سبزیجات سبز و تیره رنگ است که به علت ویتامین A و ویتامین K موجود در خود و به صورت پخته برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید همراه با ماست در میان وعده توصیه می‌شود.

او افزود: از آن جایی که فصل تابستان به تازگی شروع شده و هوا گرم است، مصرف ماست از نوع کم چرب در کنار کلم بروکلی میان وعده خوبی برای افراد است و باعث تامین کلسیم در آن‌ها خواهد شد.

جوزدانی با بیان اینکه مصرف آووکادو دارای خواص غنی است، تاکید کرد: مصرف آووکادو و زیتون در کنار وعده‌های غذایی به عنوان منبع دریافت روغن ترکیب خوبی برای تامین انرژی در بدن است. همچنین مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی در کنار آووکادو ترکیب غنی و مغذی است که افراد باید آن را مصرف کنند.

مصرف هندوانه در ایام تابستان را جدی بگیرید
جوزدانی درباره مصرف هندوانه در میان وعده گفت: هندوانه ترکیبی از ویتامین‌های مختلف است که در صد بیشتر آن آب بوده و برای تامین و نگهداری آب بدن در ایام تابستان توصیه می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه باعث شده تا مصرف متعادل آن یعنی به میزان یک برش حتی برای افراد دیابتی هم توصیه شود.

او گفت: همچنین مصرف میگو یا ماهی به عنوان منبع قوی امگا ۳ و پروتئین در وعده‌های غذایی بسیار توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه تخمه کدو از مغز‌های مغذی برای تامین ویتامین‌های بدن هستند، تاکید کرد: تخمه کدو و تخمه آفتاب گردان به علت ویتامین‌های A و خواص آنتی اکسیدانی از نظر تامین ریز مغذی‌ها کیفیت و خواص بهتری برای بدن داشته و مصرف آن به علت قیمت کم و در دسترس بودن حتما توصیه می‌شود.

تخم مرغ، مهم‌ترین میان وعده غذایی
جوزدانی درباره مصرف تخم مرغ در میان وعده گفت: تخم مرغ و مواد غذایی دیگر از قبیل ماست، میگو و ماهی مهم‌ترین منبع غذایی بوده که به علت منابع پروتئینی به کنترل گرسنگی در بدن کمک کرده و مصرف آن در میان وعده به خصوص در وعده صبحانه توصیه می‌شود.او تصریح کرد: مصرف خیار، هویج و ... به عنوان سبزیجات آزاد در میان وعده‌های غذایی افراد توصیه می‌شود و به علت تامین آب بدن در کنار یک کاسه ماست ماده مغذی خواهد بود که نباید از آن غافل شد.
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 19113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *