800
۰
در سایه بی توجهی مسیولین رخ داد؛

گشت و گذار همزمان کووید 19 و معتادین در جنوب شرق/ سراوان فاقد مرکز ماده 16 معتادین متجاهر است

با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور پر رنگ معتادین در معابر و بولوار های سطح شهر سراوان، نگرانی هایی را میان شهروندان جهت انتشار کووید 19 از طریق معتادین به افراد سالم به وجود آورده است.
گشت و گذار همزمان کووید 19 و معتادین در جنوب شرق/ سراوان فاقد مرکز ماده 16 معتادین متجاهر است
به گزارش شستون؛ این روزها که شیوع ویروس کرونا زندگی را مختل کرده است، تردد معتادین کارتن خواب و استعمال مواد مخدر در انظار عمومی در ساعات مختلف شبانه روز منجر به نگرانی شهروندان تبدیل شده است.


پرسه کرونا در کوچه پس کوچه های سراوان
گشت و گذار و حضور پر رنگ معتادین در کوچه و بازارو همچنین تجمع در برخی از نقاط شهر، نگرانی هایی را از انتشار کووید 19 در میان معتادین و انتقال به افراد سالم به وجود آورده است.

از سوی دیگر داشتن اطلاعات بسیار پایین معتادین از ویروس کرونا و مقاومت ضعیف بدن این افراد امکان ابتلا شدن به کووید 19 را میان آنها افزایش می دهد که برای جلوگیری از یک فاجعه نیازمند توجه ویژه مسئولین برای جمع آوری معتادین متجاهر  و ساماندهی آنها است.

عزیز ارباب رئیس اداره بهزیستی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون  بیان کرد: با توجه به اینکه در سراوان کمپ های ماده 15 وجود دارد. بهزیستی در این مراکز فقط افرادی که برای ترک اعتیاد خود معرف هستند را می تواند پذیرش کند.


استعمال مواد مخدر در انظار عمومی
وی با اشاره به اینکه شهرستان سراوان فاقد مرکز ماده  16 است، ادامه داد: معتادین متجاهر که در مکان های عمومی، معابر و ابنیه های سطح شهر در انظار عمومی اقدام به استعمال مواد مخدر می کنند باید در مرکز ماده شماره 16 نگهداری شوند که در زاهدان فعال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سراوان ادامه داد: از آنجایی که  جمع آوری معتادین متجاهر دارای کارگروهی متشکل از مقام قضایی، بهزیستی، شهرداری، نیروی  انتظامی و وزارت کشور است، اعتبار ویژه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و استان در سال 98 در نظر گرفته شد.

اربابی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا این طرح اجرایی نشد چرا که یکی از عوامل انتشار کووید 19 تجمعات است و خطر جمع آوری و نگهداری معتادین در یک مکان بیشتر خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: در هفته اخیر فعالیت مراکز ترک اعتیاد با رعایت پروتکل های بهداشتی و یک سوم ظرفیت آغاز شده که در مراکز ماده 15 پذیرش انجام خواهد شد.

نبود شغل مهم ترین عامل لغزش افراد به سمت اعتیاد
رئیس اداره بهزیستی سراوان تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته کارگروه با حضور بهزیستی، فنی و حرفه ای، اداره کار، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر اعضا در فرمانداری تشکیل شد که مقرر شد افراد شناسایی شده جمع آوری و شبکه بهداشت موظف به انجام آزمایشات اولیه کرونا شده است.

وی گفت: نبود شغل یکی از علل های مهم لغزش مجدد افراد پاک شده به منجلاب اعتیاد است در این کارگروه فنی و حرفه ای موظف به ایجاد شغل و بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کار موظف به ارائه تسهیلات شده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سراوان اذعان کرد: اگر بتوان برای 20 نفر از افراد شناسایی شده شغل ایجاد کرد می توان گفت کار موثری در شهرستان انجام شده است.


انتهای پیام/
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 19120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *