800
۰
مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان بیان کرد:

حجاب عامل مهم حفظ شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانواده/ ابتذال اخلاق و سقوط ارزش یک زن از پیامدهای بی حجابی در جامعه است

فریده یوسفی گفت: مهمترین پیامدهای بی حجابی در جامعه آسیب دیدن خانواده ها، بالا رفتن آمار خشونت علیه زنان بخصوص خشونت و آزار جنسی ، بروز اختلالات روحی و روانی هم در بین زنان و هم مردان، ابتذال اخلاق و سقوط ارزش یک زن و حتی در مواردی افزایش آمار طلاق و جدایی است.
حجاب عامل مهم حفظ شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانواده/ ابتذال اخلاق و سقوط ارزش یک زن از پیامدهای بی حجابی در جامعه است
فریده یوسفی مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه خداوند متعال در برخی از سوره های قرآن از حجاب به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آن را حافظ امنیت و آرامش زنان می داند، بیان کرد: حجاب هفت  بار در قرآن کریم آمده است و معنای این هفت مورد چیزی است که از هر جهت مانع دیده شدن چیز دیگر شود.

وی افزود: حجاب در جامعه ضمن اینکه امنیت و آرامش زیادي برای بانوان به ارمغان خواهد آورد، باعث خواهد شد که بانوان از آزار و خشونت و تعـرض و برخوردهاي زشت و آزاردهنده مردان هوسـران نیز در امـان باشند. 

مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان ادامه داد: حجاب نه تنها عامل افسردگی برای زنان نیست، بلکه یک عامل حفاظت کننده در برابر این بیماری نیز به شمار می رود.

یوسفی خاطر نشان کرد: پوشش اسلامی به منزله یک حفاظ ظاهري و باطنی در برابر افراد نامحرم، قلمداد می شود که مصونیت اخلاقی، خانوادگی و پیوند عمیق میان حجاب ظاهري و بـازداري بـاطنی و از همه مهمتر، امنیت اجتماعی را فراهم می سـازد و پیشـینه آن بـه انـدازه تـاریخ آفـرینش انسان است.

وی تصریح کرد:  پوشش و لباس هر بشري، پرچم کشور وجـود اوسـت، پرچمـی کـه وي بر خانه وجودش نصب کرده است و با آن اعلام می دارد که از کدام فرهنگ تبعیـت می کند. 

مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان ادامه داد: از نظر اسلام، حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد، هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند به راحتی در اجتماع حاضر شده و وظایف و رسالت اساسی خویش را در کمال آرامش و امنیت انجام دهد. 

یوسفی گفت: دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانوادگی و عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب فرموده است و حضرت یوسف (ع) و حضرت مریم (س) را به عنوان اسوه های عفاف و پاکی معرفی نموده است.

وی اذعان کرد: از کارکردهای روانی عفاف و حجاب می توان به رشد شخصیت زن، عامل ارزشمند شدن او، مصون ماندن زن در برابر طمع ورزی هوس بازان، زمینه ساز کمال گرایی، عاملی برای پایبندی به اصول اخلاق انسانی، عاملی برای رشد شخصیت اجتماعی زنان، استحکام بنیان خانواده و همچنین عامل ایجاد آرامش روانی در جامعه اشاره کرد.

مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان مهمترین پیامدهای بی حجابی در جامعه را آسیب دیدن خانواده ها، بالا رفتن آمار خشونت علیه زنان بخصوص خشونت و آزار جنسی ، بروز اختلالات روحی و روانی هم در بین زنان و هم مردان، ابتذال اخلاق و سقوط ارزش یک زن و حتی در مواردی افزایش آمار طلاق و جدایی دانست.


یوسفی در خصوص  نقش دستگاه های اجرایی در زمینه ترویج حجاب و عفاف گفت: تشویق همیشه کار سازتر از تنبیه است اما با روش های غلط نباید کارکنان را به سمت ریاکاری سوق داد بلکه مسئولان در ادارات دولتی باید سعی کنند با اقداماتی فرهنگی، افراد را به سمت رعایت حجاب و عفاف در مکانی عمومی که متعلق به دیگران هم هست راهنمایی کنند.

وی اذعان کرد: حجاب و عفاف تنها متعلق به زنان نیست و مردان را نیز شامل می شود همان میزان که زنان نباید خودآرایی کنند و باعث جلب توجه در ادارات و سازمان ها شوند، مردان نیز نباید با لباس هایی زننده در محیط کار حاضر شوند. 

مشاور فرماندار سراوان در امور بانوان با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تهیه کتب، نشریات و تولیدات علمی - فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ عفاف و پاسخگویی به شبهات موجود در مورد آن، خاطر نشان کرد: اصالت بخشی به فرهنگ عفاف از طریق محصولات متنوع فرهنگی، هنری متناسب و همچنین برگزاری همایش های مختلف در این زمینه از سوی ادارات مربوطه می تواند در ترویج حجاب موثر باشد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 19147
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *