800
۰

خطر مرگ و ابتلا به کرونا در این کودکان بیشتر است

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خطر مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در افراد چاق و بویژه کودکان و نوجوانان چاق بیشتر است و اکنون از هشت میلیون کودک زیر پنج سال کشور، ۱۴ درصد دچار اضافه وزن هستند.
خطر مرگ و ابتلا به کرونا در این کودکان بیشتر است
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز: زهرا عبدالهی افزود: روند چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان در کشور هشدار دهنده است. در نوجوانان نیز ۲۰ درصد دچار چاقی شکمی و ۲۲ درصد دچار اضافه وزن هستند.
وی ادامه داد: شانس ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کودکان و نوجوانانی که چاق هستند بیشتر است. ۴۰ درصد مرگ و میر در کودکان و نوجوانان و افراد چاق بیشتر است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: باید به روند افزایشی و هشدار دهنده چاقی در کودکان و نوجوانان توجه داشته باشیم. چاقی با تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌تواند خطر مرگ و میر بر اثر کرونا را افزایش بدهد.
عبداللهی گفت: اینکه چرا کودکان و نوجوانان چاق شدند هم دو علت عمده دارد که نیاز است والدین به آن توجه داشته باشند. یکی از علت‌ها الگوی غذایی و مصرف بی رویه فست فودهاست. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی شیرین نیز یک علت اصلی برای افزایش روز به روز چاقی و اضافه وزن است. همچنین علت دیگر کم بودن تحرک بدنی در کودکان و نوجوانان است. تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر و گوشی و فعالیت‌های نشستنی و تحرک بدنی کم و الگوی غذایی نامناسب باعث شده کودکان و نوجوانان روز به روز چاق‌تر شوند.
وی افزود: چاقی در کودکان علامت سلامتی نیست. سرطان‌ها و دیابت در افراد چاق بیشتر اتفاق می‌افتد. شیوع بالای چاقی در کودکان و نوجوان باعث بروز ۳۰ درصد کبد چرب در کودکان شده است. به عنوان یک اولویت مهم در نظام سلامت کشور، پیشگیری و کنترل چاقی کودکان و اضافه وزن کودکان بسیار مهم است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: البته علاوه بر اینکه الگوی غذایی کودکان و خانواده باید اصلاح شود، تحرک بدنی هم باید افزایش پیدا کند و نقش همه بخش‌ها علاوه بر وزارت بهداشت هم در این زمینه مهم است. کودکان زیر پنج سال باید حداقل سه ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند. یعنی حرکت کنند که شامل بازی کردن، راه رفتن، دویدن است. فعالیت نشسته در کودکان زیر پنج سال باید کمتر شود.
 
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 19157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *